امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به کرونا در اهواز

 

 دبیر شورای سلامت اهواز گفت: آمار بیماران کرونا در اهواز به صورت تصاعدی در حال افزایش است و میزان مراجعات نیز به همین نسبت، افزایشی است.

 

به گزارش حبیب خبر، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که میزان مراجعات بیماران به مراکز منتخب روند افزایشی گرفته است، اظهار کرد: مراکز منتخب شانزده‌ ساعته نمونه‌گیری به نحوی مرجع تشخیص ورود و خروج بیماران علامت‌دار کرونا هستند که میزان مراجعات به این مراکز در اهواز نسبت به هفته گذشته دو برابر و میزان بیماران شناسایی‌شده نیز شدیداً افزایشی شده است.

 

وی درباره آخرین وضعیت بیماری در اهواز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هم در حوزه بیمارستانی و هم در حوزه سرپایی آمار بیماران نسبت به روز قبل سه برابر شده است؛ روز گذشته ۴۴ بیمار مثبت کرونا در غرب اهواز شناسایی شد در حالی که روز قبل از آن ۱۸ بیمار شناسایی شده بود که نشان می‌دهد آمار بیماران کرونا در اهواز به صورت تصاعدی در حال افزایش است و میزان مراجعات نیز به همین نسبت، افزایشی است.

 

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: در این شرایط، بر انجام واکسیناسیون مخصوصاً دریافت دوز سوم واکسن تأکید جدی داریم. در اهواز ۹۵ درصد جامعه هدف یک نوبت واکسن و حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۵ درصد جمعیت تأخیری واکسیناسیون نوبت دوم در اهواز داریم و میزان پوشش واکسیناسیون نوبت سوم بالای ۱۸ سال نیز حدود ۲۵ درصد است.

 

وی گفت: از شهروندان بالای ۱۸ سال خواهش می‌کنیم حتماً درباره دریافت دوز سوم واکسن سریع‌تر اقدام کنند.

 

احمدی‌بلوطکی افزود: یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی، رعایت دستورالعمل‌ها خصوصاً استفاده از ماسک است. استفاده از ماسک در اهواز به زیر ۵۰ درصد رسیده است و این در حالی است که واکسیناسیون تنها در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌تواند جلوی ابتلا و شیوع بیماری را بگیرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید