امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

۳۸ درصد خوزستانی‌ها هنوز واکسن نزده‌اند / تاکنون مورد مثبت اُمیکرون مشاهده نشده است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تلاش برای جلوگیری از سویه اُمیکرون به کشور، گفت: تاکنون نمونه مثبتی دال بر اُمیکرون مشاهده نشده است.

 

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با تکذیب شایعه ورود اُمیکرون به کشور از طریق بندر امام اظهار کرد: مراقبت در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی در حال انجام است و تاکنون نمونه مثبتی دال بر اُمیکرون مشاهده نشده است.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال تلاش هستیم و امیدواریم این سویه وارد کشور نشود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از یکم تا ۱۵ آذرماه امسال، ۳۷ کشتی و شناور با ۷۷۲ خدمه و سرنشین وارد بندر امام خمینی(ره) شدند که از ۴۹۲ نفر تست PCR گرفته شد و تست همه این افراد منفی بوده است. مابقی سرنشینان نیز تست منفی PCR همراه خود داشتند.

 

وی افزود: در این مدت یک هزار و ۳۴۱ شهروند ایرانی از مرز شلمچه وارد شدند که از ۷۳۱ نفر تست PCR گرفته شده و تنها یک مورد مثبت بود که قرنطینه شده است و مابقی نیز تست منفی همراه داشتند.

یک هزار و ۹۷۲ تبعه عراقی نیز از این مرز وارد کشور شدند که از ۵۲۴ نفر تست PCR گرفته شد و مابقی تست منفی همراه خود داشتند و تنها تست یک نفر مثبت بود که به عراق عودت داده شد

 

ابول‌نژادیان بیان کرد: ۳۱۱ شهروند ایرانی نیز از مرز چذابه وارد کشور شدند که از ۲۷۵ نفر تست PCR گرفته شده و تست همه این افراد منفی بوده است.

یک هزار و ۲۹۱ تبعه عراقی نیز از این مرز وارد کشور شدند که از یک هزار و ۲۴۳ نفر تست PCR گرفته شد که تست همه این افراد منفی بود و مابقی این افراد نیز تست منفی همراه خود داشتند.

 

وی با تاکید بر لزوم مراجعه زودتر مردم برای دریافت واکسن، گفت: هنوز ۱۹ درصد مردم خوزستان یک دوز واکسن را دریافت نکرده‌اند و ۳۸ درصد مردم نیز باید دو دوز واکسن را دریافت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره اعمال محدودیت‌ها برای افرادی که کارت واکسن همراه ندارند، بیان کرد: از روز دوشنبه محدودیت‌های هوشمند در کشور اجرایی شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید