درخواست استاندار از آموزش و پرورش استان:

بازگشایی مدارس خوزستان تا ۱۵ آذرماه

صدور مجوزهای بازگشایی مدارس خوزستان تا نیمه آذرماه

 

استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان باید در روند اعطای مجوز بازگشایی مدارس، سرعت عمل داشته باشد و تا ۱۵ آذرماه، بیشتر مدارس مجوز بازگشایی را اخذ کنند.

 

صادق خلیلیان در هشتاد و نهمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی خوزستان، اظهار کرد: اقدامات نباید به زمان دیگری موکول شود بنابراین برای پیشرفت و بهبود در کارها، ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برقرار باشد.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، وی افزود: هنوز برخی عادت‌ها که از قبل در اینجا نهادینه شده است، وجود دارد در حالی که نباید انجام کاری به نامه‌نگاری موکول شود. اگر با هماهنگی نیز کاری انجام نشد، معاونین و مدیران کل استانداری آماده گره‌گشایی هستند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به تفاوت حدود ۴ درصدی پوشش واکسیناسیون در خوزستان با میانگین کشوری در دوز اول، بیان کرد: باید در راستای سیاست‌های ملی که به سمت بازگشایی مدارس و زندگی عادی در حال حرکت است، سرعت واکسیناسیون در استان خوزستان افزایش یابد.

 

وی گفت: باید تاخیر در واکسیناسیون جبران شود؛ البته بخشی از این مساله مربوط به واکسیناسیون دانش‌آموزی یعنی تفاوت جمعیت دانش‌آموزی و افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله است.

 

خلیلیان با اشاره به تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنترل بیماری و مرگ و میر، بیان کرد: اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالاتر از واکسیناسیون است. بروز سوش‌های جدید نشان می‌دهد علاوه بر واکسیناسیون باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و دچار عادی‌انگاری نشویم.

 

وی در خصوص نصب تهویه در مدارس، گفت: مدارسی که تراکم دانش‌آموزی دارند و امکان ابتلا و همه‌گیری کرونا در این مدارس بیشتر است باید نصب تهویه را در اولویت قرار دهند.

 

استاندار خوزستان افزود: آموزش و پرورش خوزستان باید در روند اعطای مجوز بازگشایی مدارس، سرعت عمل داشته باشد و تا ۱۵ آذرماه، بیشتر مدارس مجوز بازگشایی را اخذ کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید