امروز:
دوشنبه - 18 تير - 1403
ساعت :

هجدهمین همایش بزرگداشت حافظ در اهواز برگزار شد
 

هجدهمین همایش بزرگداشت حافظ در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش حبیب نیوز، در همایش بزرگداشت حافظ، توسط حافظ پژوهان خوزستان و انجمن مفاخر استان- که دکتر ابراهیمی حافظ پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، مهدی عزیزی مسوول انجمن آثار مفاخر خوزستان و جمعی از هنرمندان حضور داشتند- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با احترام و تشکر از استادان و حافظ پژوهان و علاقه مندان به شعر حافظ گفت: در مورد حافظ صحبت کردن به دلایل بی شماری سخت است و فقط استادانی چون دکتر ابراهیمی می تواند در این حوزه سخنوری کنند. چون حافظ هم بسیار بسیط است و هم خیلی وسیع است و شما هم قرائتی از حافظ دارید که به زعم من درست است. در طول تاریخ هر کس هر قرائتی از حافظ داشته درست است؛ زیرا حافظ و شعر حافظ و پانصد غزلی که در این چند قرن عالم و آدم را تسخیر کرده شخصیت بی نظیری است و در واقع شعر بی نظیری است و آن هم به دلیل عظمت حافظ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: فهم ما از قرآن فهم بسیار ساده ای است و فهم هر کسی به هر مقداری که از قرآن می فهمد آن فهم درست و دقیقی است. اما بزرگان قرآن را به گونه ای دیگر می فهمند و فهم آنها هم درست است و شاید یکی از دلایل تشابه شعر حافظ و قرآن در همین نکته باشد که : «هر کس از ظن خود شد یار من ....»

در ادامه این همایش دکتر ابراهیمی حافظ پژوه خوزستان و عضو هیات علمی دانشگاه شهیید چمران درباره جایگاه حافظ و جنبه های مختلف شعر حافظ سخنان مبسوطی ایراد کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید