رییس شورای شهر اهواز:

موضوع شکایت از خبرنگاران باید در دادگاه پیگیری شود

درخواست شورای شهر از شهردار اهواز برای تغییر مدیران

 رییس شورای شهر اهواز گفت: درباره شکایت از خبرنگاران، موضوع را به شهردار اطلاع دادم؛ نباید بابت انتقاد سازنده این گونه رفتار شود و باید دادگاه موضوع را پیگیری کند.

 

 سیاوش محمودی در نشست خبری- که امروز (۱۳ آبان‌ماه) در شورای شهر اهواز برگزار شد- با اشاره به گذشت سه ماه از آغاز به کار این دوره شورا اظهار کرد: در ماه‌های نخست باید ساختار شورا شکل می‌گرفت که در این مدت در این باره و همچنین انتخاب شهردار اقدام کردیم.

 

 به گزارش حبیب خبر از ایسنا، وی با اشاره به چالش عمده شهرداری درباره نیروی انسانی و منابع مالی افزود: همه تلاش‌مان این است که این شورا، شورای شهر باشد.

 برای حل مشکلات شهر و توسعه و پیشرفت شهر جلسات مختلفی با مسوولان خوزستان داشتیم تا مشکلات با تعامل حل شود. جلسات مختلفی نیز با نخبگان و کارشناسان داشتیم و از آن‌ها مشورت گرفتیم.

 

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تعامل خوب آبفا و شهرداری اهواز گفت: البته انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در زمینه دفع آب‌های سطحی کمک کنند.

 

محمودی بیان کرد: در کوتاه مدت، نظم‌بخشی به شهر در حوزه‌های مختلف از جمله پسماند، آسفالت و رفع چاله‌ها در اولویت کار است.

در دراز مدت نیز باید سند چشم انداز ۱۴۱۰ یا ۱۴۲۰ اهواز با کمک دستگاه‌ها تدوین شود زیرا تا زمانی که چشم‌انداز نداشته باشیم مشخص نیست به کدام جهت خواهیم رفت که امیدواریم این سند تهیه و مصوب شود و دستگاه‌ها بر این اساس اقدامات خود را انجام دهند.

 

وی درباره مسائل میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز گفت: بعضا فکر می‌شود که شورای شهر در قیمت‌گذاری میوه تاثیر دارد در حالی که این گونه نیست و سازمان صمت، تعزیزات و اتحادیه در این زمینه اقدام می‌کنند.

 

محمودی افزود: توسعه این میدان ضروری است که در این خصوص اقدام شده است و باید ظرفیت‌های ایجاد شده تکمیل و بهره برداری شود.

 

وی گفت: درباره شکایت از خبرنگاران، موضوع را به شهردار اطلاع دادم؛ نباید بابت انتقاد سازنده این گونه رفتار شود و باید دادگاه موضوع را پیگیری کند.

 

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تشکیل کمیته منابع انسانی گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع درآمدی شهرداری اهواز برای پرداخت حقوق نیروی انسانی هزینه می‌شود.

مدیرانی که پس از اتمام دوره مدیریت، مسئولیتی به آن‌ها داده نشده است و هیچ کارایی در سیستم ندارند که باید این مدیران تعیین تکلیف شوند؛ باید برای این افراد مسئولیتی در نظر گرفته شود.

در این راستا حقوق و اضافه کار تعدادی از افراد که عدم حضورشان برای شهردار مسجل بوده، پرداخت نشده است.

 

وی افزود: تعدادی نیروی شرکتی نیز داریم که در ستادها در حال فعالیت هستند و باید به کاری که برای آن‌ها تعریف شده است، برگردند.

زمانی که از پیمانکاران می‌پرسیم چرا وضعیت فضای سبز یا رفت و روب این گونه است عنوان می‌کنند که نیروهای‌شان را به سایت اداری منتقل کرده‌اند. مقدمات ایجاد سامانه جامع نیروی انسانی انجام شده که با شکل‌گیری این سامانه، این مشکل حل می‌شود.

 

محمودی درباره پروژه‌های نیمه تمام شهر نیز بیان کرد: برخی پروژه‌های شهرداری رها شده یا با روند کندی در حال اجرا بودند بنابراین ۶۰ میلیارد تومان از محل درآمد پارکینگ به صورت قرض به شهردار اهواز برای فعال شدن پروژه‌ها داده شد؛ این رقم به پروژه‌های مختلفی از جمله تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه شهید چمران، خرید قیر، پارک ریحانه و پروژه محرومیت‌زدایی تخصیص داده شد.

 

رئیس شورای شهر اهواز درباره خودرو و منزل سازمانی شهرداری که در اختیار یکی از شهرداران سابق قرار داشت، گفت: آقای شاعری بعد از آن نشست خبری، خودرو و بعد از حدود یک هفته منزل سازمانی را تحویل داد و ظاهرا به تهران رفته است.

 

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از املاک شهرداری اهواز که در اختیار افراد درون یا بیرون از سازمان هستند نداریم، افزود: املاکی در اختیار نیروهای بازنشسته یا بیرون از سازمان، قرار دارد که ابتدا باید این املاک احصاء و شناسایی شوند و در حوزه سرمایه‌گذاری خرد و کلان برنامه‌ریزی شود.

 

محمودی با اشاره به تشکیل میز خدمت در برخی محلات برای رسیدگی به مطالبات مردم بیان کرد: متاسفانه به دلیل سیل، پارک‌های ساحلی اهواز دچار آسیب شد و پس از آن در پی خاموشی‌ها به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از اموال به سرقت رفت.

همه تلاش ما این است که تا نوروز این موارد سامان‌دهی شوند تا حداقل به نقطه صفر قبلی برگردیم.

 

وی در خصوص وضعیت دفن زباله و فعالیت دو هزار زباله‌گرد در شهر اهواز، افزود: طرح تفکیک از مبدا، سامان‌دهی وضعیت سلول سایت صفیره و راه‌اندازی کارخانه پردازش سایت از برنامه‌های سازمان پسماند در این حوزه است.

 

رئیس شورای شهر اهواز به وضعیت چاله‌های شهر اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز اجرا نشده و بیش از ۵۰ درصد این شبکه نیز فرسوده است بنابراین مجبور هستیم که مجوز حفاری را صادر کنیم اما متاسفانه پیمانکاران آبفا پس از اجرای پروژه، ترمیم را انجام نمی‌دهند.

 

وی درباره پالایش سیستم مدیران، تصریح کرد: شایسته‌سالاری یکی از شعارهای ما است. شورا تنها شهردار را انتخاب می‌کند و انتخاب مدیران در اختیار شهردار است اما تغییر در حوزه مدیران شهرداری را از شهردار خواسته‌ایم تا با بررسی شایسته‌سالاری را حاکم کند.

قطعاً با این فرمان، مشکلات شهر ادامه دارد. البته ثبات مدیریت را هم از شهر مطالبه کردیم زیرا بزرگ‌ترین ضربه‌های شهرداری اهواز در پی بی‌ثباتی مدیریتی است.

 

محمودی افزود: جایی که ترک فعل شده باید مسیر قانونی طی شود بنابراین از دستگاه نظارتی خواستیم ورود جدی درباره ترک فعل به ویژه در شهرداری داشته باشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید