امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

انتقاد امام جمعه آبادان از زیرساخت‌های این شهر

امام جمعه آبادان تصریح کرد: مطالبه گری در جامعه ما ضعیف است. مردم باید با مطالبه گری بیشتر، خواب را از مسوولان بگیرند.

به گزارش حبیب خبر، حجت الاسلام عبدالحسن غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه آبادان گفت: این شهرستان مشکل ها و چالش های متعدد دارد. برخی بی تدبیری ها باعث شد مشکل های آبادان روی هم انباشته شود تا مردم شهرستان را زجر دهد.

وی توجه دولت به رفع مشکل های شهری آبادان را خواستار شد و افزود: برخی از طرح ها نیاز به اعتبار دارد و دولت فعلی با نگاهی ویژه به آبادان سعی در رفع مشکل های این شهر داشته باشد.

حجت الاسلام غبیشاوی مطالبه گری مردم از مسوولان را برای انجام کارها خواستار شد و گفت: مطالبه گری در جامعه ما ضعیف است و مردم باید با مطالبه گری بیشتر، خواب را از مسوولان بگیرند.

وی بیان کرد: امام جمعه در آبادان مسوولیت سنگینی دارد زیرا این شهر محرومیت ها و کارهای زمین مانده ای دارد که با مطالبه گری باید قدم در رفع آن برداشت.

خطیب جمعه آبادان با تاکید بر لزوم هر چه باشکوه‌ تر و گسترده‌ تر برگزار شدن نماز جمعه گفت: پس از گذشت یک سال تعطیلی نماز جمعه در سراسر کشور از امروز بار دیگر شاهد برپایی این آیین عبادی و سیاسی هستیم که باید نسبت به گذشته گسترده تر برگزار شود.

وی افزود: باید سنگر اسلامی نماز جمعه را هر چه عظیم‌ تر و پرمحتواتر حفظ کنیم تا به برکت آن توطئه‌ های دشمنان خنثی شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه پیامبر اسلام نماز جمعه را حج مساکین دانسته است، افزود: اهمیت این فریضه آشکار می‌ شود و مسلمانان متعهد نباید از حضور در این صحنه عبادی سیاسی غفلت کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی نماز جمعه را نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام دانست و گفت: نماز جمعه به‌ عنوان یک مراسم هفتگی مسلمین نه‌تنها یک عبادت محسوب می‌ شود بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام بوده که قلوب مسلمانان را به هم نزدیک می‌ کند و باعث تقویت دین اسلام و قدرت مسلمین می‌ شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید