امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

عقب ماندن خوزستان در پوشش واکسیناسیون / کاهش رعایت پروتکل‌ها به حداقل

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پوشش کم واکسیناسیون و دریافت نکردن ۵۰ درصد روستاییان و نیز رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی، نسبت به وقوع پیک بعدی کرونا هشدار داد

 

دکتر سید محمد علوی با اشاره به احتمال وقوع موج بعدی کرونا در آبان‌ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری به حداقل خود و به ۴۵ درصد رسیده است، خوزستان نیز از این احتمال مستثنی نیست.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: وضعیت پوشش واکسیناسیون خوزستان نیز نسبت به متوسط کشوری عقب است و هنوز تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها نسبت به واکسیناسیون خود و فرزندان دانش‌آموزشان توجهی نکرده‌اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۱۲ سال استان خوزستان، ۶۴ درصد است یعنی هنوز ۳۶ درصد مردم واکسن دریافت نکرده‌اند. ۵۰ درصد روستاییان نیز واکسن دریافت نکرده‌اند که بخشداران و دهیاران باید در این زمینه بیشتر اهتمام کنند.

 

وی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال یعنی کودکان مدرسه‌رو استان خوزستان واکسن را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که تا زمان بازگشایی مدارس فرصتی باقی نمانده است.

 

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: سلامتی کودکان بر هر چیزی اولویت دارد و واکسن می‌تواند ایمنی آن‌ها را تضمین کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید