امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

استاندار خوزستان:رسانه‌ها بدون حاشیه به توسعه فرهنگی استان کمک کنند

 

استاندار خوزستان با اشاره اهمیت و نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی استان گفت: رسانه‌های قوی، متنوع و زیادی در استان فعالیت دارند که نقطه قوت هستند و باید بتوانند به دور از هرگونه حاشیه در توسعه فرهنگی استان گام بردارند و از آن پشتیبانی کنند. 

به گزارش حبیب خبر به نقل از زوابط عمومی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تحقق توسعه کشور را در گرو توسعه فرهنگی دانست و افزود: در ادبیات توسعه همه ابعاد آن شامل توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به هم پیوسته و تفکیک ناپذیرند.

از سوی دیگر نیز می توان گفت: مساله اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر ارتباطی دوسویه دارند چه بسا اقتصاد قوت بگیرد و موجب پشتوانه فرهنگی شود یا  اینکه تضعیف مساله فرهنگ منجر به تضعیف وضعیت اقتصادی شود لذا مساله اقتصاد و فرهنگ نیز قابل تفکیک نیستند.

 

استاندار خوزستان با اشاره بحث نفود فرهنگ بیگانه بیان کرد: نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی آن هم در استانی تاثیرگذار و راهبردی همچون خوزستان رخ بدهد.

 

او  تنوع قومی و فرهنگی را یک ظرفیت بین‌المللی دانست و ادامه داد: باید بتوانیم از قومیت‌های مختلف و فرهنگ‌های متنوع استان که نه تنها یک ظرفیت ملی بلکه ظرفیت بین المللی هستند به بهترین شکل استفاده کنیم و آن را نقطه قوت تلقی کنیم.

 

خلیلیان افزود: تنوع قومی و فرهنگی خوزستان و اتحاد میان اقوام و فرهنگ‌ها یک پشتوانه مهم برای توسعه به شمار می رود که آن طور که باید این تنوع  یا مورد توجه نبوده یا کمتر از آن استفاده شده است.

 

او گفت: تلفیق فرهنگ ها و برآیندی که از مجموعه آن‎ها  به دست می آید می‌تواند نقطه قوت یا خبرهای خوبی باشد که از استان به بیرون می‌رود یا معرفی استان در سطح کشور باشد.

 

استاندار خوزستان گفت: فرهنگ و تنوع قومی خوزستان جای کار بسیاری دارد و امیدوارم متولیان فرهنگی استان بتوانند در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید