استاندار خواستار شد:

واگذاری اختیار توزیع آب از دولت به کشاورزان خوزستان

 
واگذاری اختیار توزیع آب از دولت به کشاورزان خوزستان

 

استاندار خوزستان خواستار واگذاری اختیار توزیع آب از دولت به کشاورزان شد.

 

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست مدیریت بحران و شورای کشاورزی که روز ۵ مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ایجاد تشکل قوی کشاورزی با حضور کشاورزان به منظور مدیریت مصرف کشت پاییزه است.

 

وی با اشاره به مزایای تشکیل تشکل صنفی کشاورزان، افزود: تشکل کشاورزی تمام نبض کشور را در دست دارد و می‌تواند شرایط را به خوبی مدیریت کند.

 

استاندار خوزستان با انتقاد شدید از دعوت نشدن کشاورزان و نبود این صنف در این نشست، افزود: زمانی که کشاورزان در این نشست حضور نداشته باشند و تنها مدیران دولتی در جلسه باشند، چه برنامه‌ریزی خواهیم داشت؟

 

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: برای کشت پاییزه ممکن است در دشت آزادگان و اینجا در اهواز مشکل پیدا کنیم. باید مشخص شود در فصل پاییز آبی که برای کشاورزی می‌رسد به درد کشاورزان می‌خورد یا نه زیرا ممکن است زهاب باشد و به درد کشاورزان نمی‌خورد.

 

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه و بیمه بسیاری از بخش‌ها، تصریح کرد: کشاورزان باید بیمه را در دستور کار خود قرار دهند و دولت نیز باید ریسک را بپذیرد.

 

استاندار خوزستان گفت: باید کمیته‌ای تشکیل و پیشنهادات مشخص شود تا طرحی برای تصویب در دولت ارائه شود. اختیار توزیع آب نیز باید از دولت به صنف کشاورزان داده شود.

 

سلیمانی‌دشتکی افزود: هر چند اکنون حرف خوزستان خریدار دارد اما طرح‌هایی که ارائه می‌شوند نباید توقع کشاورزان را بالا ببرند. همچنین طرح‌هایی باید پیشنهاد شود که قابلیت اجرا داشته باشند./ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید