امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
واگذاری اختیار توزیع آب از دولت به کشاورزان خوزستان

 

استاندار خوزستان خواستار واگذاری اختیار توزیع آب از دولت به کشاورزان شد.

 

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست مدیریت بحران و شورای کشاورزی که روز ۵ مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ایجاد تشکل قوی کشاورزی با حضور کشاورزان به منظور مدیریت مصرف کشت پاییزه است.

 

وی با اشاره به مزایای تشکیل تشکل صنفی کشاورزان، افزود: تشکل کشاورزی تمام نبض کشور را در دست دارد و می‌تواند شرایط را به خوبی مدیریت کند.

 

استاندار خوزستان با انتقاد شدید از دعوت نشدن کشاورزان و نبود این صنف در این نشست، افزود: زمانی که کشاورزان در این نشست حضور نداشته باشند و تنها مدیران دولتی در جلسه باشند، چه برنامه‌ریزی خواهیم داشت؟

 

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: برای کشت پاییزه ممکن است در دشت آزادگان و اینجا در اهواز مشکل پیدا کنیم. باید مشخص شود در فصل پاییز آبی که برای کشاورزی می‌رسد به درد کشاورزان می‌خورد یا نه زیرا ممکن است زهاب باشد و به درد کشاورزان نمی‌خورد.

 

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه و بیمه بسیاری از بخش‌ها، تصریح کرد: کشاورزان باید بیمه را در دستور کار خود قرار دهند و دولت نیز باید ریسک را بپذیرد.

 

استاندار خوزستان گفت: باید کمیته‌ای تشکیل و پیشنهادات مشخص شود تا طرحی برای تصویب در دولت ارائه شود. اختیار توزیع آب نیز باید از دولت به صنف کشاورزان داده شود.

 

سلیمانی‌دشتکی افزود: هر چند اکنون حرف خوزستان خریدار دارد اما طرح‌هایی که ارائه می‌شوند نباید توقع کشاورزان را بالا ببرند. همچنین طرح‌هایی باید پیشنهاد شود که قابلیت اجرا داشته باشند./ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید