رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خدمات کشاورزی به برنجکاران خوزستان داده نمی شود

عدم ارائه خدمات کشاورزی به برنجکاران خوزستان

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به کشاورزانی که به کشت شلتوک پرداخته اند هیچگونه نهاده کشاورزی و سوخت تعلق نخواهد گرفت.

 

خدارحم امیری‌زاده با اشاره به تنش آبی در استان اظهار کرد: با پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود الگوی کشت متناسب با میزان آب موجود که توسط سازمان آب و برق تامین شده، تعریف شد و این الگوی کشت با توجه به کشت های محلی و مرسوم که سال‌های گذشته نیز انجام می شد تعیین و به شهرستان ها ابلاغ شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، وی افزود: جلسات متعددی برگزار و آموزش های لازم به کشاورزان ارائه شد. همچنین نشست‌هایی با بزرگان و ریش سفیدان در خصوص عدم کشت شلتوک برگزار شد و بنرهایی نیز در سطح شهرستان‌ها نصب شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

 

امیری‌زاده تصریح کرد: در دو سال اخیر که مجوز کشت شلتوک به کشاورزان داده شد، حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص یافت و در حال حاضر کشاورزان روند سال های پیش را تکرار کرده اند.

 

وی عنوان کرد: به کشاورزانی که به کشت شلتوک پرداخته اند، هیچگونه نهاده کشاورزی و سوخت تعلق نگرفته و نخواهد گرفت.

 

امیری‌زاده ادامه داد: الگوی کشت تابستانه در نظر گرفته شده در حال حاضر در ۲۰ هزار هکتار به اجرا درآمده و سازمان آب و برق همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

 

وی از کشاورزان به ویژه کسانی که در بالادست حوضه های آبریز به کشت شلتوک اقدام نموده اند درخواست کرد با برداشت آب، بحران کم آبی را شدت نبخشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید