مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد:

پرداخت تاکنون ۱۹ میلیارد تومان فطریه در خوزستان

 
پرداخت تاکنون ۱۹ میلیارد تومان فطریه در خوزستان

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از جمع‌آوری تاکنون ۱۹ میلیارد تومان فطریه در استان خبر داد.

جمال شیبه اظهار کرد: بر اساس اعلام شورای زکات، مردم مؤمن خوزستان بر اساس آمار اولیه، در عید فطر امسال تاکنون ۱۹ میلیارد تومان فطریه و کفاره خود را با نیت رفع بخشی از مشکل نیازمندان و محرومان به پایگاه‌های این نهاد پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع مبالغ پرداخت‌شده، ۱۵ میلیارد تومان فطریه عام، ۲ میلیارد تومان فطریه سادات، یک میلیارد تومان غیرعمد و یک میلیارد تومان عمد کفارات بوده است.

شیبه گفت: تمامی وجوه جمع‌آوری‌شده هر منطقه در روزهای عید و با همکاری هیات امنای مساجد، بلافاصله بین افراد شناسایی‌شده و واجد شرایط، با اولویت زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب‌العلاج و سالمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان زکات فطریه در پایگاه‌های کمیته امداد در خوزستان جمع‌ و به حساب افراد تحت حمایت واریز شد که امسال این رقم، حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در دفاتر امداد مراکز نیکوکاری و مساجد سراسر استان خوزستان برای جمع‌آوری فطریه تدارک دیده شد و از پایگاه‌های اینترنتی نیز زکات فطریه جمع‌آوری شد.

شیبه افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده از هر منطقه در همان منطقه برای کمک‌ هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌ هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال افراد نیازمند تقدیم نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را با تحویل به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و کمک‌های نقدی خود را از طریق پرداخت‌های نوین و با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶۱۵۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به دست نیازمندان برسانند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید