امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

کمیته امداد روش‌های پرداخت فطریه را اعلام کرد

 

کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان روش‌های حضوری و غیرحضوری پرداخت زکات فطریه را اعلام کرد.

 به گزارش حبیب خبر به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود بر همین اساس پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در مجموع یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت رسانی هستند.

جمال شیبه گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در پایگاه‌های کمیته امداد این استان جمع‌آوری‌ و به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد. فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال هزینه می‌شود.

او با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، افزود: کمیته حضرت امام(ره) به عنوان بالاترین مکان جمع‌آوری اعانات و صدقات از گذشته این کار را به عنوان یک سنت حسنه دنبال کرده و از این فرصت برای کمک به جامعه اسلامی و نیازمندان محروم جامعه استفاده می‌کند.

 او با اعلام روش‌های غیر حضوری پرداخت زکات فطریه، تأکید کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوهات زکات فطریه پیش‌بینی شده و مردم عزیز می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

شیبه با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به نشانی EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه مردم است، شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۸۶ فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۷۵۲ فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۰۲۷ کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۲۹۴ کفاره عمد برای پرداخت زکات فطریه از سوی مردم فراهم است. همچنین اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌های می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید