امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

 

 

استاندار خوزستان گفت: تنها استانی بودیم که در جریان پیک چهارم کرونا موفق شدیم معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی برای خوزستان را برای کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا اخذ کنیم.

به گزارش حبیب خبر به نقل از استانداری خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان اصناف استان در سرسرای استانداری بیان کرد: با رایزنی‌ و پیگیری‌ از مرکز، مصوبه‌ای ۱۴ صفحه‌ای ویژه خوزستان برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گرفتیم که بخش عمده‌ای از آن اجرا شده و به صورت هفتگی جلساتی برای اجرای این مصوبه تشکیل می‌شود.

وی افزود: اصناف به دلیل مشکلات و محدودیت‌های کرونا به ویژه در ایام تعطیلات که بهترین زمان فروش است دچار آسیب شده‌اند با این وجود با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق شدیم مجوز بازگشایی گروه شغلی ۲ را برای استان خوزستان بگیریم.

وی ادامه داد:شکی نیست که بازار بر اثر تحریم‌ها نیز دچار آسیب شده است البته مجموعه نظام همه هم و غم خود را برای رفع تحریم ها گذاشته است و امیدواریم به زودی شاهد حل مشکلات مربوط به تحریم ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بازار با مشکل اساسی نظارت بر امر توزیع کالا و دیگری سپردن توزیع به اهل آن روبه رو هستیم بیان کرد: تولید مرغ درخوزستان با نیاز ما در ماه مبارک رمضان همخوانی نداشت؛ تولید روزانه مرغ در خوزستان ۲۰۰ تن بوده و نیاز استان در ماه مبارک رمضان ۴۵۰ تن در روز است و در نتیجه حدود ۲۵۰ تن کسری روزانه داشتیم.

استاندار خوزستان ادامه داد:برای حل مشکل کمبود مرغ با وزیران جهاد کشاورزی و صمت جلسات متعددی داشتم  که در نتیجه هزار تن مرغ وارداتی به استان اختصاص یافت؛ همچنین قرار شد از استان های مجاور به صورت روزانه حدود ۶۰ تن مرغ برای استان تامین شود که متوسطه تامین مرغ به ۳۵۰ تن در روز رسید اما با این وجود همچنان در بازار کمبود احساس می‌شود که نیاز به نظارت بیشتر به امر توزیع دارد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در  بحث شکر نیز در توزیع و نظارت مشکل وجود دارد؛ البته برای هر کالایی که ۲ نرخی یا چندنرخی است زمینه سوء استفاده و ایجاد فساد مهیا می‌شود که لازم است برای مدیریت این مساله از طریق سامانه و نظارت دقیق چاره اندیشی شود.

وی در خصوص تامین روغن خوراکی در خوزستان افزود: در بحث روغن به اندازه نیاز داخلی استان تولید داریم البته ممکن است برخی از خریداران دنبال نوع و برند خاصی از روغن باشند و به همین دلیل در مواردی کمبود روغن برند احساس می‌شود.

استاندار خوزستان در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت سیمان نیز گفت: برای حل این مشکل عاملان فروش را افزایش دادیم و قیمت سیمان را از ۴۸۰ هزار ریال به حدود ۳۶۰ هزار ریال کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل قیمت‌ها بازرسان صمت، تعزیرات و بسیج و همچنین خود بازاریان بر امر نظارت مشارکت بیشتری باید داشته باشند افزود: بازاریان جزو اقشار مومن، شریف و با اصالت ما هستند و نباید اقلیتی از افراد بازاریان را بدنام کنند.

استاندار خوزستان همچنین گفت: از ابتدای شروع مسوولیت خود در خوزستان با همه مسوولان ۲۸ شهرستان استان نشست داشتم و به ۱۵ شهرستان نیز سفر کردم و پروژه‌ها را بررسی و زمان بندی کردیم.

وی بیان کرد: در طول سه ماه اخیر منابع خوبی برای پروژه‌ها جذب شده و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای پروژه‌های امسال لحاظ شده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در نظر داریم در قالب طرحی با مشارکت وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۲.۲ میلیارد یورو در طول پنج سال برای حل مشکلات زیرساختی خوزستان در بخش‌های آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی درنظر گرفته شود که منوط به اخد مجوز برداشت از صندوق ذخیره ارزی است.

با شیوع ویروس کرونا اصناف و بازار بنا به دستور ستاد ملی کرونا برای کاهش تجمع و جلوگیری از شیوع این بیماری در زمان‌های متعدد تعطیل شدند که فشار اقتصادی زیادی را به این قشر وارد کرد. 

در خوزستان ۱۲۰ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید