امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبیب نیوز: وزیر نیرو گفت: تعرفه‌های جدید قبوض انرژی مشخص شده و به زودی و به احتمال زیاد قبل از مهرماه اعمال می‌شود.

رضا اردکانیان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر یزد از ارائه تعرفه‌های جدید قبوض انرژی در کشور خبر داد و گفت: "در این تعرفه‌ها جذابیت‌های جدیدی در نظر گرفتیم و به زودی و احتمالا تا قبل از مهر تعرفه‌های جدید اعمال می‌شود."
 
هرچه فکر می کنم در تعرفه های برق چه جذابیت هایی برای ما خوزستانی ها- که 9 ماه از سال در گرما به سر می بریم و مجبوریم به استفاده از کولزهای گاری و نیز مصرف آب بیشتر برای استحمام و شست و شو - وجود دارد؛ عقلم به جایی قد نمی دهد!
 
تا آنجا که می دانم در قبوض آب و برق، مبالغ بدهی مشترکان نوشته می شود. هیأت وزیران هم تصویب کرده بهای آب شرب و برق از ابتدای اردی بهشت سال ۱۳۹۸ به میزان هفت درصد افزایش یابد و بر این اساس، برق برای کم‌مصرف‌ها ۷ درصد و برای پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت. شرکت توانیر هم مصوبه جدید دولت را برای افزایش تعرفه‌های برق مشترکان پرمصرف را که بالاتر از الگوی مصرف برق داشته باشند به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است.
 
بنابراین؛ با مشخص شدن الگوی مصرف برای هر نقطه کشور، کسانی که بیش از الگو به مصرف برق بپردازند و به اصطلاح پرمصرف باشند، علاوه بر این ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر نیز در پله‌های بالای الگوی مصرف، شاهد افزایش تعرفه خواهند بود؛ از این رو افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها در مجموع ۲۳ درصد است.
حتا آنانی هم که هیچ برق یا آبی مصرف نکنند و کلن مسافرت چند ماهه باشند؛ ماموران شزکت های توزیع برق و آب بی شک به چنین مشترکانی شک می کنند و فکر می کنند در کنتورهای شان دست برده اند! که در این باره باید کنتورهای شان بازبینی شود. هرچند که مصرف منصفانه ای(!) برای چنین مشترکانی برای مثال: برای آب 60 متر مکعب درنظر می گیرند و می نویسند کنتور بخار گرفته بود!
 
شاید جذابیت های جدید در تعرفه های آب و برق به آنانی مربوط شود که به جای کولر گازی از پنکه یا بادبزن دستی استفاده می کنند و آب هم در حد خوردن مصرف می کنند و ده بیست روزی یک بار حمام می روند؛ یک هزار و سیصد آفرین در قبوضی که دیگر صادر نمی شود؛ برای شان بنویسند یا روی گوشی های همراه شان بیاید؛ اما بی شک وزیر نیرو از آبونمان و مالیات بر ارزش افزوده،عوارض برق، بهای خدمات دفع فاضلاب(البته برخی فاضلاب ها در کوچه ها و خیابان ها جاری می شود و این خودروها هستند که قاضلاب ها را به اطراف پخش یا به عبارت بهتر دفع می کنند!) و نیز تکالیف قانون بودجه- که هنور تکالیف اش معلوم نشده است- نمی گذرد و با جمع زدن به بهای آب مصرفی و برق دوره در قبوض آب و برق؛ مبلغ کل آن را به شناره همراه مشترکان می فرستند که اگر هوش از سر این عزیزان نبرد؛ حتمن جذابیت(!) خواهد داشت...
 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید