امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نظارت بر بازار سیمان خوزستان ضعیف است

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه نظارت بر بازار سیمان خوزستان ضعیف است، گفت: اینکه قیمت هر پاکت سیمان ۶۰ هزار تومان باشد اصلا قابل هضم نیست.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسته ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، با گلایه از افزایش بی‌رویه قیمت سیمان در بازار خوزستان اظهار کرد: قیمت تمام‌شده سیمان درب کارخانه ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است اما بر اساس گزارش‌هایی که به دست‌مان رسیده اکنون قیمت هر پاکت سیمان به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: ما در هفته‌های گذشته روی اینکه چرا قیمت سیمان از حدود هر پاکت ۲۰ هزار تومان به حدود پاکتی ۳۰ هزار تومان رسیده بحث داشتیم و از این وضعیت ناراضی بودیم اما در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان به ۶۰ هزار تومان رسیده و کسی بر بازار نظارت نمی‌کند.

استاندار خوزستان گفت: اینکه قیمت هر پاکت سیمان ۶۰ هزار تومان باشد اصلا قابل هضم نیست. سازمان صمت خوزستان، بازرسان اتاق اصناف و اداره‌کل تعزیرات استان خوزستان، بازار سیمان را رها کرده‌اند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه سازمان صمت و تعزیرات نباید بگذارند کسی در کار آن‌ها دخالت کند، افزود: بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات در نظارت بر بازار سیمان ضعیف عمل می‌کنند و با توجه به این مساله باید دستگاه‌های دیگری از جمله دادگستری برای نظارت در این بخش ورود کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان به جای نظارت و کنترل قیمت سیمان در بازار این مساله را توجیه می‌کنند، گفت: با طرز تفکر موجود، قیمت سیمان در خوزستان به بیش از ۱۰۰ تومان خواهد رسید. اینکه قیمت هر پاکت سیمان به ۶۰ هزار تومان می‌رسد نشان‌دهنده این است که تحلیل مسئولان از وضعیت بازار، اشتباه است.

استاندار خوزستان گفت: تا روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، بازار سیمان و کرایه حمل سیمان باید به وضعیت معقول برسد و اگر این کار انجام نشود، مقصران این مساله معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت و اداره‌کل تعزیرات استان خوزستان هستند.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص وضعیت مرغ در بازار استان خوزستان گفت: خوشبختانه توزیع مرغ در خوزستان محسوس و وضعیت نسبت به قبل، بسیار بهتر شده است. در تامین مرغ از استان‌های دیگر، باید مرغ را از استان‌های همسایه تامین کرد تا هزینه حمل و نقل کاهش پیدا کند.

وی افزود: آرامش نسبی در بازار مرغ خوزستان ایجاد شده است و اگر روند جوجه‌ریزی ادامه داشته باشد تا پایان تیرماه این آرامش حفظ خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: موجودی شکر، روغن و برنج در استان خوزستان خوب است اما در کف بازار، نحوه توزیع اشکال دارد. اینکه کالایی که فراوان است دچار مشکل می‌شود مساله‌ای است که باید از سوی مسئولان مدیریت شود. ظاهرا نارضایتی در خصوص سه کالای شکر، روغن و برنج در میان مردم استان وجود ندارد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در خصوص شکر صحبت‌هایی با وزیر کشور، وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شده و گویا قرار است بعد از ماه رمضان، شکر تک نرخی شود تا بازار مصرف و کارگاه‌ها شکر را با نرخ تعادلی تهیه کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید