امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فاضلاب خرمشهر

 

 استاندار خوزستان گفت: برای اجرای طرح فاضلاب خرمشهر و نیز رفع مشکل ها، ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه جلسه ستاد برنامه‌ریزی خرمشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره اصلاح سیستم فاضلاب خرمشهر سازمان برنامه و بودجه در قالب ماده ۵۶، ۴۰۰ میلیارد تومان را از سوی یک بانک تصویب کرد که برای این موضوع پیگیری‌های زیادی انجام شد و در نتیجه موافقت‌های نهایی سازمان برنامه و بودجه و همچنین موافقت بانک ملت به دست آمد.

وی افزود: در نهایت از آب و فاضلاب طرح توجیهی خواسته و جدول زمانی تعیین شد و مقرر است که حداکثر یک ماه آینده پیمانکار مشخص شود و منابع حداکثر تا تیرماه امسال ابلاغ شوند و برابر پیمان بسته شده با پیمانکار و مطابق با جدول زمانی، مسئله فاضلاب در خرمشهر حل شود.

استاندار خوزستان، از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ساحلی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در خصوص بافت شهری به دیوار ساحلی خرمشهر نیز سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان تعلق گرفته شده بود و قرار شد که برای اجرای فاز جدید امسال نیز ردیف خوبی از ردیف‌های استانی به این پروژه تعلق گیرد.

وی اظهار کرد: از محل ردیف‌های اعتباری استانی امسال به پروژه ساحل سازی خرمشهر حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تعلق می‌گیرد؛ همچنین به شهرداری این شهرستان از محل اعتبارات بافت فرسوده حدود ۳۰ تا ۴۵ میلیارد تومان و از منابع مالیات بر ارزش افزوده نیز مبلغی قابل توجه دیده شده است.

سلیمانی دشتکی، از اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به روستاها و مناطق محروم خرمشهر خبر داد و افزود: این نوید را می‌دهم که بیش از ۹۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات مناطق روستایی و محروم به شهرستان خرمشهر تخصیص یابد تا رونق خوبی در این شهرستان به وجود می‌آید.

استاندار خوزستان ادامه داد: در سفرم به خرمشهر از سه محور مهم این شهرستان بازدید شد که شامل بررسی کامل پایانه شلمچه و چند پروژه انجام شده در آن است بود و ستاد مشترک اربعین و شورای مشترک استان و شهرستان نیز تشکیل شد.

وی افزود: در بازدید از شلمچه آسیب‌شناسی انجام شد و این در حالی است که کارهای انجام شده در شلمچه مثل موضوع آب، در دست احداث بودن درمانگاه و طرح ارتقای پایانه که نزدیک به بهره‌برداری است، از جمله کارهای مثبتی است که در این مرز انجام شده است.

سلیمانی دشتکی، به موارد شهری مطرح شده در جلسه دوم خود در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان مصوبات قبلی که در ارتباط با خرمشهر، آب شرب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، استحکام سازی رودخانه، مشکلات شهری در ابعاد مختلف بود، یک به یک بحث شد و برخی موارد در طول مدت پیشرفت خوبی داشته و جدول زمانی کاملی داشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید