امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پروژه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به شهرداری اهواز واگذار شود

 اهواز- حبیب نیوز: معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان در سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان از پیشرفت ۳۰ درصدی باغ موزه دفاع مقدس اهواز خبر داد.

باغ موزه ای که کلنگ ساخت آن درسال 93 به زمین زده شد و به رغم تاکید بر ساخت هرچه سریع تر آن با کمک دستگاه های مسوول و مرتبط؛ اما در شهریور ماه جاری می بینیم پیشرفت فیزیکی اش تنها 30 درصد است. در این راه برخی دستگاه ها نه تنها به وظایف خود عمل نمی کنند که سهل انگاری و کارشکنی هم کرده اند!

برای مثال: معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان "یکی از موانع موجود بر سر راه این پروژه را وجود دو دکل برق متعلق به شرکت نفت دانست که باید به بیرون از محوطه منتقل شوند."

فاضل عبیات افزود: "دستگاه ها و سازمان های موظف مانند شهرداری به تعهدات و الزامات خود در این پروژه عمل کنند تا شاهد پیشرفت در آن باشیم."

به راستی انتقال دو دکل برق چه قدر سخت است که شرکت نفت دست روی دست گذاشته و شرکت برق اهواز هم نگاه می کند و مسوولان استانداری هم فقط حرف می زنند!؟

آیا کسی نیست جابه جایی دو دکل برق را به مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تذکر دهد یا باید مسوول اجرایی با قدرت از بیرون بیاوریم؟! شاید هم شرکت نفت برای خودش یک دولت است و مدیرش بالاترین مقام اجرایی استان و این دیگران هستند که باید دستورهای او را به اجرا درآورند!!

شهرداری در این میان که نقش نخست را در ساخت باغ موزه دارد چرا به تعهدها و الزام های خود عمل نکرده است؟! ماشاا... شهردار سابق که خود اهل جبهه و جنگ بود؛ چرا کاری نکرد که حالا از او با خوبی یاد شود؟ آیا شهردار جدید هم می خواهد رویه شهردار سابق را در بی خیالی نسبت به باغ موزه دنبال کند یا...

به هر روی، نقش باغ موزه های دفاع مقدس درانعکاس ارزش‌های دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و البته حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس هم تنها وظیفه بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان نیست و همه مسوولان و دستگاه ها در این باره دارای رسالت هستند و باید مشتاقانه انجام وظیفه کنند و فکر نکنند خود به خود سنگ روی سنگ گذاشته می شود که اگر این چنین بود که پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس اهواز 70- 80 درصد بود نه 30 درصد!

به گفته رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با راه‌اندازی موزه‌های جدید در امسال، تعداد باغ موزه‌های دفاع مقدس در کشور به ۲۵ مورد افزایش می یابد؛ اما کلان شهر اهواز- که خود در 8 سال دفاع مقدس نقش اساسی داشت- جزو ۶ شهرستانی است که هنوز باغ موزه دفاع مقدس اش اندر خم بی اعتنایی مسوولان است!

گزارش سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس خوزستان را به نقل از ایرنا بخوانید:

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در سالن جلسات استانداری بیان کرد: خوزستان دروازه کشور محسوب می شود و دشمن در زمان های مختلف از جمله جنگ جهانی دوم و جنگ هشت ساله از این استان به دنبال نفوذ در کشور بود.

وی ادامه داد: تمام مقامات عالی نظام جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به خوزستان دارند از این رو باید توسعه این استان تصمیمات تاثیرگذار گرفته شود.

شریعتی گفت: در اجرای برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید از زبان هنر برای برگزاری برنامه های پر محتوا استفاده شود، برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید به گونه ای باشد که تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان را جذب کند.

وی افزود: درحال حاضر اراده دشمنان استفاده از ابزار تحریم ها برای زمینگیر کردن ما است به همین دلیل باید با همدلی در مقابل این شرایط مقاومت کنیم.

استاندار خوزستان درخصوص باغ موزه دفاع مقدس در اهواز بیان کرد: دولت سهم خود در ساخت این باغ موزه را پرداخت می کند و لازم است تا سایر دستگاه ها به تعهدات خود عمل کنند.

 

*تدوین دانشنامه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان نیز در این نشست گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس با سه رویکرد جغرافیای دفاع مقدس، نیروی انسانی و موضوعات فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس درحال تدوین است.

سردار محمد علیپور افزود: تاکنون با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز سه هزار و ۷۰۰ منبع و مدخل جمع آوری شده است.

وی درباره اجرای نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان گفت: قراردادی با هشت شهر استان خوزستان از جمله شوش، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، اهواز، دزفول با رویکرد مردمی بسته شده تا خاطرات شفاهی دفاع مقدس تدوین شود.

علیپور درخصوص باغ موزه دفاع مقدس در اهواز بیان کرد: همزمان در ۲ محور عمرانی و تعیین محتوا برای باغ موزه دفاع مقدس اهواز فعالیت می کنیم، این باغ موزه تا سال ۹۹ باید به اتمام برسد.

وی ادامه داد: محتوای این باغ موزه باید به گونه ای باشد که حق مطلب درخصوص مظلومیت مردم خوزستان در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شود، همچنین محتوای استفاده شده باید فراملی باشد تا هر فردی به دنبال تحقیق درخصوص جنگ تحمیلی علیه ایران بود به این باغ موزه رجوع کند.

گفتنی است: ساخت باغ موزه دفاع مقدس در محل پارک شهروند (نزدیک پل نهم) اهواز، درمساحت حدود هفت هزار متر مربع با سالن اداری، کتابخانه و محیط رفاهی طراحی شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید