استاندار خوزستان خبر داد:

پیشنهاد بررسی مسایل آب از سوی نمایندگان استان‌ها

پیشنهاد بررسی مسائل آب توسط نمایندگان استان‌های ذینفع

استاندار خوزستان با اشاره به بررسی مشترک طرح‌های انتقال آب توسط دولت و نمایندگان مجلس گفت: در زمینه مسائل آب، پیشنهاد شده که خارج از فضای احساسی و غیرکارشناسی، نمایندگان استان‌های ذینفع و مدیران دستگاه‌های اجرایی نشست‌هایی داشته باشند و بر اساس آنچه که قانون و واقعیت حکم می‌کند، به توافق برسند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشستی که روز (۲۰ فروردین‌ماه) با موضوعات انتقال آب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح بهشت‌آباد و طرح‌های آب و فاضلاب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گروهی از وزارت نیرو و برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با دعوت مجمع نمایندگان خوزستان برای بازدید از پروژه‌های کشاورزی شهرهای اهواز، اندیکا، مسجدسلیمان، لالی و هفتکل به خوزستان سفر کرده‌اند.

وی افزود: این نمایندگان از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و همچنین پروژه‌های آب و فاضلاب فعال در خوزستان بازدید میدانی داشتند.

استاندار خوزستان گفت: امروز در جلسه مشترک با مدیران استانی، مباحث در چند زمینه مختلف مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

سلیمانی‌دشتکی افزود: بحث سازگاری با خشکسالی، منابع و مسائل آب مورد بررسی قرار گرفت و قرار است که همکاری‌هایی انجام شود تا سهم مناسب به استان خوزستان تعلق گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین پروژه‌های اجرای سیستم فاضلاب و تامین آب شرب شهری و روستایی در خوزستان و منابعی که برای این سیستم‌ها مورد نیاز است، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه قرار است در همکاری میان مجلس و دولت، برای حل مشکلات خوزستان کمک شود، گفت: در زمینه مسائل آب، پیشنهاد شده که خارج از فضای احساسی و غیرکارشناسی، نمایندگان استان‌های ذینفع و مدیران دستگاه‌های اجرایی نشست‌هایی داشته باشند و بر اساس آنچه که قانون و واقعیت حکم می‌کند، به توافق برسند.

سلیمانی‌دشتکی خاطرنشان کرد: این جلسه، جلسه‌ای مثبت و با ارزیابی مثبت بود و از این رو از مجمع نمایندگان خوزستان که بانی این کار بودند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، امروز جلسه‌ای در رابطه با موضوعات انتقال آب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح بهشت‌آباد و طرح‌های آب و فاضلاب، با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و نماینده خمینی شهر از استان اصفهان، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، تعدادی از نمایندگان و جمعی از مدیران استان در استانداری خوزستان برگزار شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید