امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از فعالیت 48 اکیپ در برنامه تشدید بازرسی‌های بهداشتی در محرم خبر داد.
 
دکتر مهدی حسینی‌زاده، با اشاره به انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات، مراکز تهیه و توزیع نذورات، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: در این خصوص، برنامه‌ریزی با ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت حفظ سلامت برگزاری مراسم و حفظ سلامت عمومی انجام شده است.
 
وی افزود: در سال جاری برنامه‌های تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های ماه محرم با تشکیل 48 اکیپ در 20 شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با مشارکت 273 بازرس و سایر نیروهای پشتیبانی در حال اجرا است.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی وضعیت سلامت محیط مواکب، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با محوریت نظارت بر سلامت مواد غذایی، وضعیت بهداشتی محل تهیه نذورات، ارائه آموزش‌های بهداشتی در محل به متولیان عزاداری‌ها و نظارت بر سلامت متولیان تأمین‌کننده و توزیع‌کننده غذا با تأکید بر نظارت بر سلامت آشامیدنی‌ها، آب شرب و یخ مورد استفاده در مراسمات، عمده نظارت‌های تیم‌های بهداشتی است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظارت تیم‌های بازرسی از مواکبی که در زمان صبحگاهی فعالیت می‌کنند، آغاز می‌شود و به صورت تشدیدیافته از عصر تا پاسی از شب و تا پایان فعالیت مواکب ادامه دارد.
 
حسینی‌زاده با بیان اینکه تأیید سلامت افراد فعال در مراسم الزامی است، تصریح کرد: نحوه تأیید سلامت افراد فعال در مواکب و تکایا، حسینیه‌ها و مساجدی که با نوشیدنی‌ها و مواد غذایی ارتباط مستقیم دارند، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ملزم کردن مسئولان مواکب جهت معرفی تمامی افراد فعال در این زمینه به مراکز بهداشتی درمانی جهت انجام معاینات پزشکی و تأییدیه سلامت افراد انجام خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در مواکب، حسینه‌ها، مساجد و تکایا و هیات‌ها با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم انجام شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید