امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبيب نيوز: در حالي يكي از نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مي گويد: "وزیر نفت تعهد کرده حق آلایندگی نفت به خوزستان پرداخت شود. " كه نگارنده فكر مي كند وزير نفت هم رييس جمهوري باشد و هم رييس مجلس و هم چند نقطه!

شايد هم وزير نفت از جيب مبارك و پر بركت اش پرداخت حق آلايندگي نفت را به خوزستان تعهد كرده؛ اما چون به جز گرفتن حقوق ناچيز و بخور و نمير؛ درآمد و عايدي ديگري ندارد؛ نتوانسته پولي پرداخت كند و تعهد خود را عملي سازد و براي همين هم جناب ساري در ادامه مي گويد: :"به رغم تعهداتی که از سوی وزارت نفت در بحث پرداخت حق آلایندگی انجام گرفته اما تاکنون هیچ پرداختی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم و به این دلیل همچنان پیگیر دریافت حق آلایندگی نفت برای شهرستان اهواز هستیم."

شايد هم از جيب مبارك اش پولي پرداخت كرده باشد و به حساب سازمان برنامه و بودجه استان رفته باشد و او از اين پرداختي خبر نداشته باشد!!

البته علی ساری مي گويد:"در مجلس شورای اسلامی سوالی از وزیر نفت در این زمینه مطرح شد و آقای زنگنه تعهد کرد حق آلایندگی نفت به خوزستان پرداخت می‌شود."

به گمانم چون در مجلس تعهد داده است بايد برويم و از رييس مجلس يا نمايندگان مجلس در كميسيون انرژي پرسش كنيم شايد در جريان اين امر مهم باشند.

جالب اين جا است كه عبدالله سامری (نماینده مردم خرمشهر)- قاسم ساعدی  (نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه) - مجید ناصری‌نژاد (نماینده مردم شادگان)-  غلامرضا شرفی  (نماینده مردم آبادان)- حبیب‌الله کشت‌زر  (نماینده مردم بهبهان)- علی‌عسگر ظاهری‌عبده‌وند (نماینده مردم مسجدسلیمان)-  فریدون حسنوند  (نماینده مردم اندیمشک)- علی گل‌مرادی (نماینده مردم ماهشهر)- و هدایت‌الله خادمی (نماینده مردم ایذه و باغملک) اعضای کمیسیون انرژی مجلس هستند؛ اما جناب ساري- كه عضو كميسيون اجتماعي مجلس هستند- دارد مساله تعهد وزير نفت مبني بر پرداخت حق آلايندگي به خوزستان را پيگيري مي كند!

البته در اين باره جاي تشكر و قدرداني از جناب ساري داريم و ان شاا... با پيگيري خودشان هم اين حق مسلم خوزستاني ها گرفته شود.

او در ادامه مي افزايد: "شرکت ملی نفت ایران نیز با توجه به پیگیری‌ها و صحبت‌های انجام گرفته، تعهد کرده تا شرایط را به همین شکل دنبال کند و حق آلایندگی نفت به خوزستان پرداخت شود. موضوع پرداخت حق آلایندگی با توجه به تعهداتی که در وزارت نفت در بالادست و شرکت ملی نفت ایران انجام گرفته باید در بخش‌های پایینی نیز پیگیری شود و پس از آن شاهد پرداخت حق آلایندگی به استان خواهیم بود."

در اين باره ضروري است مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب و نيز مسوولان استانداري خوزستان اين موضوع مهم و اساسي را- كه مي تواند چاله چوله هاي پروژه هاي مشكل دار اقتصادي خوزستان را پر كند- پيگيري كنند تا به نتيجه برسد. اعضاي كميسيون انرژي مجلس هم مي توانند به عنوان تماشاگر كنار گود بنشينند و تماشا كنند و اگر هم دوست داشتند دست بزنند...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید