امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت زهره هندیجان و ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلو ولت ماهشهر 400 هندیجان در این پست، در هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش حبيب نيوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در آیین افتتاح پست و خط زهره گفت: ظرفیت فاز اول پست زهره ۳۰ مگا ولت آمپر و ارزش سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۵ میلیارد ریال بوده است.

محمود دشت بزرگ افزود: 600 میلیارد ریال دیگر در این پست نیز سرمایه گذاری مي شود.  فاز دوم این پست ۶۰ مگا ولت آمپر و به صورت دائم اجرایی خواهد شد و یک خط به طول ۶۰ کیلومتر به پست امیدیه نیز متصل می شود تا رینگ پست زهره و قابلیت اطمینان و مانور آن افزایش یابد.

اوادامه داد: تا افق 1403 در ناحیه جنوب شرق این شرکت که شامل شهرستان های هندیجان، ماهشهر و سربندر است ۱۶ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

او گفت: در چند سال گذشته ۵۴۰ میلیارد ریال تنها در برق هندیجان سرمایه گذاری صورت گرفته است. با برقدار شدن پست زهره بارگیری تاسیسات این شهرستان کمتر از ۵۰ درصد و نرمال شده است.

دشت بزرگ با اشاره به فعال بودن ۱۱۶ پروژه برقی در سطح خوزستان، تاکید کرد: برای اتمام این پروژه ها که عملیات اجرایی آنها شروع شده بیش از 70 هزار میلیارد ریال در سه یه چهار سال آینده منابع لازم است که امیدواریم با نگاه و عنایت ویژه ای به خوزستان تامین شود.

او عنوان کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان یک روند تعالی و شایستگی را در پیش گرفته و علاوه بر نوسازی شبکه و تامین برق پایدار در تابستان، برای سومین سال پیاپی رتبه برتر جشنواره رجایی را کسب کرده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این آیین افتتاح گفت: افتتاح این پست که یک اقدام زیرساختی است کمک می کند تا علاوه بر پایداری برق مشترکین خانگی روند سرمایه گذاری در هندیجان و روند تولید کار و اشتغال تسهیل شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید