امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز از برگزاری ۷۹۰۰ برنامه قرآنی در سطح استان ها خبر داد.

به گزارش حبیب نیوز، دکتر سید عباس صالحی در این دیدار گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث مهندسی فرهنگی در حوزه های استانی به شورای فرهنگ عمومی واگذار شد و این شورا مهندسی فرهنگی را در بخش استانی به عهده می گیرد.

او افزود: یک هزار و ١٠٠ نمایشگاه کتاب و یک هزار و ٥٠٠ برنامه فرهنگی در حوزه های قرآنی داشته ایم و جمعا ٧ هزار و ٩٠٠ برنامه قرآنی با نگاه توسعه و نفوذ برنامه های فرهنگی در سطح استان ها برگزار شده است. 

او با اشاره به امضای تفاهم نامه در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی در استان ها با استانداران هر استان در سال ٩٦ ، ادامه داد: برنامه ای در اواخر سال ٩٦ با استان ها شروع شد و خوزستان نخستین استانی بود که سفرهای استانی به آن انجام شد. 

صالحی گفت: در سفرهای استانی برنامه های مبادله ای با استانداران به عنوان نقشه راه فرهنگی برای این دوره داریم، در نقشه راه مبادلات فرهنگی با  خوزستان ٨٤ میلیارد تومان اعتبارات و بودجه فرهنگی به عنوان تفاهم نامه در حوزه زیرساختی، برنامه ای و رویدادی در این سه سال تعریف شده است. اکنون که یک سال و نیم از امضای این تفاهم نامه گذشته است و در نیمه راه آن هستیم حدود ٤٠ میلیارد تومان از این رقم در ١٨ ماهه گذشته تامین اعتبار شده است. 

او افزود: با ١٣ استان هم نقشه راه برای این امر مشخص و ترکیب اعتبارات ملی و استانی با این تفاهم نامه در حوزه فرهنگ محقق شده و در حوزه زیرساختی ، برنامه ای و رویدادی مسیر پرشتاب تری را طی کردیم. 

حوزه فرهنگ عنایت و هم افزایی های بیشتری را مطالبه می کند و کارهای بیشتری باید در این حوزه انجام شود. 

صالحی گفت: چند فضای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی دنبال می شود و بحثی را با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم و کمیته مشترکی با شورای فرهنگ عمومی استان ها برای اصلاح آیین نامه شورای فرهنگ عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است. سند مهندسی فرهنگی در سال های قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و شورای راهبری برای آن پیش بینی شده بود که تا چندسال اخیر تشکیل نشده بود. 

او یادآور شد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث مهندسی فرهنگی در حوزه های استانی به شورای فرهنگ عمومی واگذار شد و این شورا مهندسی فرهنگی را در بخش استانی به عهده می گیرد

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید