امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان بیشتر تلاش شود

به گزارش حبیب نیوز، "حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسی فرد"، در این دیدار گفت: تا فرهنگ جامعه ای اصلاح نشود تحولی در آن جامعه اتفاق نمی افتد . اگر تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد می تواند بسترساز حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) باشد. 

امام جمعه اهواز افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری در ٩ سال گذشته تأکید و اولویت نخست را بر مسائل اقتصادی و اقتصاد گذشته اند به دلیل این که در جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم اما تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از اقتصاد بر فرهنگ و مسائل فرهنگی جامعه و کشور است. 

او تصریح کرد: دستگاه های متولی فرهنگ در کشور متعدد هستند و در دولت هم چند وزارتخانه مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در فرهنگ سهم دارند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس هرم فرهنگ قرار دارد. 

او گفت: نخستین حرکت پیامبر تحول بنیادین فرهنگ بود تا توانستند آن حرکت را رهبری کنند و محصول تلاش های پیامبر اکرم (ص) شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بود. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در مباحث فرهنگی ، مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر هنر دارند و مباحث هنری یکی از حلقه های مفقوده در مباحث فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است. 

 موسوی فرد بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری دشمن در حوزه هنر اما متأسفانه در ایران کمتر به این موضوع توجه شده هرچند دولت های مختلف در این زمینه تلاش های زیادی کردند. 

او افزود: در این زمینه کادرسازی و تربیت نیروی لازم انجام نشد و وقتی انقلاب اسلامی شکل می گیرد کادرها و نیروها باید متناسب با این عرصه تربیت شوند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید فیلم هایی تولید کنیم که حرف اول را در جهان بزنیم.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید