امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

استاندارخوزستان: فرمانداران با برگزارکنندگان مجالس ترحیم برخوردکنند

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران با برگزارکنندگان مجالس ترحیم و عروسی با جمعیت بالا در استان برخورد کنند در غیر این صورت یک ضعف برای آنها محسوب می‌شود.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: در چند روز گذشته شاهد برگزاری آیین ترحیم با حضور چند هزار نفری در برخی از شهرستان‌های خوزستان بودیم که فرمانداران باید دقت بیشتری به خرج دهند و از این اقدام جلوگیری شود.

وی افزود: می‌توانیم از اهرم سخت‌تر استفاده کنیم و مثل برخی از استان‌ها جنازه را با گرفتن تعهد به خانواده متوفی تحویل دهیم اما قصد انجام این کار را نداریم لذا انتظار داریم که مردم خوزستان خود رعایت کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: فرمانداران باید نشت‌های شهرستانی ستاد مدیریت کرونا را منظم تشکیل دهند. اگر قرار باشد این نشست‌ها در شهرستان‌ها منظم برگزار نشود به جایی نخواهیم رسید.

وی در خصوص وضعیت دست فروشان در اهواز که از عوامل تجمع در این شهر هستند افزود:ماموران انتظامی و عملیاتی باید پیش ازدستفروشان در محل مستقر شده و اجازه حضور به آنها را ندهند. 

کمک‌های مومنانه به صورت متمرکز توزیع شود

سلیمانی دشتکی خطاب به فرمانداران گفت: تمام کمک‌های مومنانه چه از مردم و یا خیرین باید متمرکز و به وسیله قرارگاه عملیاتی نظارت بر کرونا درخوزستان توزیع شود تا عادلانه به دست مردم برسد.

وی افزود: ما مسوولان اعم از معاونان و فرمانداران، حق نداریم وجهی از شرکت‌ها و کارخانجات برای دستگاه خود دریافت کنیم. همه کارخانجات باید به مسوولیت اجتماعی خود در قبال مردم تن دهند و با عنوان کمک مومنانه و فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی پای کار باشند.

برخورد جدی با دستگاه ‌هایی که با قرارگاه مدیریت کرونای استان همکاری نمی‌کنند

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در خوزستان داریم که حتما باید در قبال عوارضی که به مردم وارد می‌کنند خدمات ارایه دهند گفت: دستگاه‌هایی که با قرارگاه نظارت بر کرونای استان همکاری نکنند با آنها برخورد جدی می‌شود. برخی از دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات خودرو دارند که اکنون به آنها نیاز ندارند در حالی که قرارگاه نظارت بر کرونا به خودرو و دیگر امکانات نیاز دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آمار ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد خودرویی در ورودی و خروجی‌های خوزستان ۳۷ درصد افزایش یافته که آمار خطرناکی است لذا انتظار داریم که نیروی انتظامی استان این موضوع را بررسی کند.

مدیرانی که نسبت به برگزاری مراسم در ادارات بی‌توجه باشند، بازخواست می‌شوند

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اگر در مهمانسرا و سالن اداره‌ای مراسمی برگزار شود تخلف مطلق اداری است و بالاترین مدیر آن دستگاه‌ بازخواست می‌شود.

وی همچنین گفت:برخی مواقع با بستن برخی معابر و پل ها آسایش از مردم گرفته می‌شود لذا انتظار داریم که در این موضوع دقت بیشتری شود. همچنین در زمینه خاموشی پارک‌های شهرها باید برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

تمامی آزمون‌های ادارات در شرایط قرمز باید تعطیل شود

استاندار ادامه داد: فرمانداران در حد امکان برنامه‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنند. همچنین تمامی آزمون‌های ادارات در شرایط قرمز باید تعطیل شود، اگر آزمونی در سطح ملی است از طریق استانداری با دستگاه مربوطه هماهنگ می‌کنیم تا لغو شود.

وی با بیان اینکه اگر مسوولان دقت بیشتری می‌کردند اتفاق قطع آب اهواز رخ نمی‌داد گفت: مسوولان باید اشکال کار خود را به مردم بگویند. تمام مدیران خوزستان در قبال خطای کار خود به مردم پاسخگو باشند و در رسانه ملی به مردم توضیح دهند.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید