امروز:
شنبه - 6 مرداد - 1403
ساعت :

نشست مشترک معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی با مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان
 
 
 
 
معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تصریح کرد: اهواز در صورت تدوین یک برنامه مناسب می تواند به عنوان یک شهر شاخص در بخش فرهنگی در کشور الگو باشد.

   مسعود امینی در نشست مشترک خود با سردار علیپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، حوزه مسوولیت خود را یک قرارگاه فرهنگی دانست که به صورت شبانه روزی باید نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه اقدام کند.
او با اشاره به امتیازات خاص فرهنگی اهواز گفت: امام رضا (علیه السلام) در جریان عزیمت از مدینه به طوس، نزدیک به یک هفته در اهواز تشریف داشتند. از نقطه نظر تاریخی و نیز اعتقادی این مطلب جای کار فراوانی دارد و باید در این باره تحقیقات منسجمی صورت پذیرد.
این مقام مسوول با برشمردن دیگر امتیازهای فرهنگی اهواز از جمله سقاخانه ادامه داد: با توجه به نیاز شهروندان می توان سقاخانه های فراوانی را در شهر مزین به نام پربرکت شهدا راه اندازی نمود.
امینی با اشاره به نقش شهر اهواز و به ویژه شهرداری اهواز در دوران دفاع مقدس گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در این زمینه بسیار مهم آماده هرگونه همکاری است.
او پیشنهاد داد: می توان در این زمینه یک پارک با محوریت موضوع دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی با استفاده از ظرفیت های موجود ساخت.
امینی با اشاره به این که باید با تمام توان وارد کارهایی با موضوع دفاع مقدس شد اضافه کرد: از هم اکنون می توان برای عید نوروز سال آینده برنامه ریزی نموده و در مورد برنامه های مشترک مطالعه کرد.
در این نشست سردار علیپور، مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: شهر اهواز ظرفیت های فراوانی را برای ثبت خاطرات هشت سال دفاع مقدس دارد. در این زمینه می توان بر اساس هویت شهری در موضوعات گوناگون از جمله گردشگری و راهیان نور کارهای ماندگاری انجام داد.
وی با بیان این که نیازمند اتاقی با عنوان اندیشه ورزان هستیم، پیشنهاد داد: یک کارگروه مشترک برای پیگیری تشکیل شود.
این مقام مسوول افزود: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته به زودی شاهد ثبت روز اهواز در تقویم ملی باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید