امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

nonhighslide

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: هفت هنرمند صنایع دستی استان در شش رشته هنری در سیودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی که ازسوم شهریورماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی گشایش یافت حضور دارند و از آمادگی کامل برای بازدید علاقه مندان از غرفه خوزستان برخوردارند.

به گزارش حبیب نیوز، "شکراله قاسمی" گفت: سیودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی یکشنبه سوم شهریور 98 با حضور علی‌اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسوولان ارشد کشور و نمایندگان مجلس در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به‌طور رسمی گشایش یافت و تا نهم شهریورماه جاری ادامه دارد.

او در ادامه با اشاره به حضور ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و برپایی غرفه در این نمایشگاه عنوان کرد: خوش بختانه با تلاشهایی که صورت دادیم، در بهترین فضای نمایشگاهی غرفه خوزستان را برپا و صنعتگران استان را نیز به منظور عرضه محصولات خود به صورت رایگان در بخشهایی که بصورت مجزا درون غرفه اصلی تعبیه شدهاند جانمایی کردهایم.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی گفت: غرفه ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان در سیودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در فضایی به مساحت 110 متر ایجاد شده و باتوجه به اینکه به تازگی اهواز و دزفول به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشتههای مینای صبی و کپوبافی انتخاب شدهاند و شوشتر و هویزه نیز به صورت مشروط در رشتههای احرامیبافی و بوریابافی به این عنوان نایل آمدهاند، چهار بخش مجزا از غرفه استان را به منظور آشنایی عموم با شهرهای ملی و رشتههای منتسب به آن‏ها، به این شهرها اختصاص دادهایم.

او افزود: در این نمایشگاه محصولاتی از دسترنج صنعتگران استان به منظور عرضه و فروش در معرض دید عموم قرارگرفته است که شامل مینای صبی، کپو، بوریا و حصیر، گلیم و گبه، سفال سنتی و احرامی هستند.

قاسمی با اشاره به صنعتگران استان در این نمایشگاه تصریح کرد: حامد جیزان از اهواز (شهر ملی مینای صبی)، زینت ظهیرنیا و اختر رسولمنش از دزفول (شهرملی کپو)، ناجی والی‌پور از هویزه در رشته بوریابافی، کریم زرگریان از شوشتر در رشته احرامیبافی، جهان‌افروز نجفوند دریکوندی از اندیمشک در رشته گلیم‌بافی و مهرداد مهردادیان از شوش در رشته سفالگری‌سنتی هنرمندان خوزستانی حاضر در نمایشگاه هستند.

او ضمن دعوت از شهروندان تهرانی و خوزستانیهای مقیم تهران برای حضور و بازدید از سیودومین نمایشگاه ملی صنایع دستی یادآور شد: هنرمندان خوزستانی در قالب غرفه ادارهکل میراث فرهنگی استان در رشتههای یادشده در سالن 8 و 9 اقدام به عرضه تولیدات صنایع دستی خود می‏کنند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: ساعت بازدید از این نمایشگاه  10 تا 18 درنظر گرفته شده و بازدید از آن برای تمامی علاقه‌مندان و فعالان صنایع‌دستی به‌صورت رایگان است. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید