امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: به منظور حفظ سیمای تاریخی بافت کهن شهرستان دزفول نیاز است تا از عناصر معماری سنتی در ساختو سازهای جدید استفاده شود.

به گزارش حبیب نیوز، "حجتاله آریایینیا" افزود: بر همین اساس، جلسه هماندیشی درخصوص ساماندهی نحوه ساختوساز در بافت تاریخی دزفول با حضور رئیس و کارشناسان حوزه بافت و بناهای تاریخی اداره میراث فرهنگی، رئیس کانون نظاممهندسی و نمایندگان دفاتر فنی مهندسی دزفول در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: در این جلسه ضمن تبیین لزوم استفاده از عناصر معماری سنتی دزفول در ساختوسازهای جدید و پایبندی به ضوابط و قوانین موجود، راهکارهای لازم در این خصوص نیز ارزیابی و بررسی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول تصریح کرد: بافت کهن دزفول با وسعتی قریب به 200 هکتار، علاوه بر دارا بودن بناهای تاریخی ارزشمند، دارای مناطق فرسودهای است که روزانه استعلامهای بسیاری درخصوص آنها با موضوع تقاضای صدور مجوز ساختوساز در آنها صورت میپذیرد.

او تأکید کرد: به منظور حفظ سیمای تاریخی بافت کهن و ایجاد ارتباط منظری و معماری مناسب بین بناهای قدیم و جدید ضروری است تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ و شرایط پایبندی به ضوابط و رعایت آنها فراهم شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید