امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
طرح مشوق بیمه ای در خوزستان اجرا می شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اجرای طرح مشوق بیمه ای در استان به منظور حمایت از کارفرمایان‌ و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، ارسلان غمگین اظهار کرد: با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان، کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، طرح مشوق بیمه ای در استان اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی، در ازای به کار گیری افراد فارغ التحصیل دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به اضافه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری( جمعا به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) به صورت ماهانه به حساب شان واریز می شود.
غمگین درباره شرایط احراز نیروی کار جدید تصریح کرد: افراد واجد شرایط باید دارای مدرک‌ تحصیلی لیسانس و بالاتر و حداکثر سن شان ۳۸ سال( مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود)، باشد و علاوه بر ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir در مجموع حداکثر سابقه بیمه تامین اجتماعی آنها از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی، داشتن کد بیمه کارگاهی و ثبت نام در سامانه https://moshavegh.mcls.gov.ir را از شرایط برخورداری از طرح مشوق بیمه ای برشمرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید