امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بر ضرورت مدیریت مصرف برق با همکاری صنایع در استان تاکید کرد.

به گزارش وب سایت حبیب خبر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، علی خدری در جلسه اضطراری مدیریت مصرف انرژی ( برق و گاز)- که با حضور مدیرعامل شرکت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در اهواز برگزار شد- با اشاره به افزایش مصرف سوخت گاز و محدودیت‌های ناشی از آن در نیروگاه های کشور،  اظهار امیدواری کرد با همکاری صنایع بتوانی مصرف برق را مدیریت کرد.

او با اشاره به محدودیت به وجود آمده در سوخت کل کشور در هفته گذشته و یک میلیارد مترمکعب مصرف سوخت، افزود: باید برای تامین سوخت گاز مشترکان خانگی و تجاری در برخی نقاط کشور، مصرف برق مشترکان صنعتی و تولیدی و دستگاه های اجرایی را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: مجموعه برق در تلاش است با اجرای برنامه های هماهنگ شده در یک ماه سخت و دشوار پیش رو، کم ترین آسیب به بخش صنعت وارد شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان درباره مقدار سهمیه ی مصرفی برای استان گفت: مصرف انرژی ۲۵ هزار مگاوات ساعت در یک شبانه روز است که در حال حاضر دو هزار مگاوات ساعت با رقم اعلام شده فاصله داریم. اگر مصرف به عددی برسد که از کنترل خارج شود، مدیریت شبکه برق دشوار خواهد بود و ممکن است به صنایع تولیدی آسیب وارد کند؛ لذا روزهای دشواری پیش رو داریم که امیدواریم با همکاری صنایع بتوانیم شرایط پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

خدری خاطرنشان کرد: امکان پرداخت پاداش به مشترکانی که در این فصل همکاری کنند داریم. وزارت نیرو این اجازه را داده که اگر صنایع و دستگاه های اجرایی بتوانند در مصرف انرژی کاهش داشته باشند، پاداش همکاری دریافت کنند.

* مصرف انرژی باید از خانواده ها شروع شود

در این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در سخنانی گفت: خوزستان 73 شهرک صنعتی و بیش از 10 هزار هکتار  اراضی صنعتی دارد. با تلاش صورت گرفته، روند سرمایه گذاری مثبت شده به طوری که در ۹ ماهه اخیر با ۴۷۰ قرارداد واگذاری، نسبت به قبل رشد سرمایه گذاری داشته ایم که نشان می دهد اگر بستر سرمایه گذاری را در استان فراهم کنیم، منشا تحول اقتصادی در حوزه صنایع کوچک و متوسط می شود.

اخلاق محمدیان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته به منظور حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما نیز آمادگی داریم شرایط سخت پیش رو را با همکاری شرکت های توزیع برق، پشت سر بگذاریم تا بتوانیم با الگوی مناسب مصرف برق را مدیریت کنیم. البته معتقدم، کاهش مصرف انرژی را باید از خانواده ها شروع کنیم تا به یک فرهنگ تبدیل شود. زیرا اگر به صنایع و کشاورزی آسیب وارد شود به اقتصاد استان ضرر زده ایم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید