امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خبرنگار مجرب و با سابقه خوزستانی که به دلیل بیماری از ناحیه چشم خانه نشین شده، گفت: اگر مورد درمان قرار نگیرم ممکن است تا ۶ ماه آینده این دید ضعیف را هم نداشته باشم.

پدارم طاهری در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری کاوش افزود: مشکل چشم من بیماری RP (بیماری شبکیه) است و این مشکل باعث تاری دید چشمم شده و با گذشت زمان شدید تر شده است.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی این بیماری بسیار بالاست و از عهده من خارج است، تصریح کرد: در طول ۱۰ سال فعالیت رسمی در رسانه استان تنها یک سال بیمه دارم و دریافت حقوق نیز چنان ناچیز بوده که قابل گفتن نیست.

این خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: تا به حال هیچگونه حمایت بخصوصی از جانب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه ی مطبوعات از من نشده است.

طاهری اظهار کرد: شاید بتوان گفت جدی ترین حمایت تاکنون از طرف عوامل مطبوعات در سومین جشنواره مطبوعات بوده که نسبت به وضعیت من اعتراض کردند و همان منجر به یک سری اقدامات حداقلی شد.

وی با بیان اینکه درسومین جشنواره مطبوعات موفق به کسب مقام دوم در بخش مصاحبه شدم و علاوه برآن در جشنواره های معتبر بین المللی نیز مقام هایی کسب کرده ام، تأکید کرد: اکثرفعالیتم در حوزه ی گزارش نویسی و مصاحبه در حوزه فرهنگ، هنر و آسیب های اجتماعی است اما بیشتر به دلیل فعالیت تخصصی درحوزه ی مردم شناسی و فرهنگ های بومی استان شهرت پیدا کرده ام.

این خبرنگار خوزستانی یادآور شد: بیش از یکصد جلد کتاب در قالب مصاحبه آنالیز و به افکار عمومی استان معرفی کرده ام، همچنین با چهره ها و نویسندگان استان گفت و گو کرده و درمعرفی آثار آن ها نقش داشته ام.

طاهری از نحوه ی شروع فعالیت خود چنین می گوید: از سال ۱۳۸۷ بعد از دوره آموزشی در باشگاه خبرنگاران جوان فعالیت خود را با رسانه های مکتوب شروع کردم زیرا به کار رسانه های مکتوب علاقمند بودم، درآن زمان اولین فعالیتم را با گزارشی در هفته نامه ی آنزان شروع کردم.

وی اضافه کرد: در زمان شروع فعالیت حرفه ای نبودم و بصورت شهروند خبرنگارفعالیت می کردم و سال ۱۳۸۸ مقالات پراکنده تاریخی نوشتم و درهمین سال اولین نشریه دانشجویی را دردانشگاه شهید چمران با همکاری دانشجویان دکترای داروسازی تأسیس و در ادامه بصورت حرفه ای وارد تحریریه شدم.

این فعال رسانه ای اظهار داشت: از سال ۸۸ تاکنون به مدت ۱۰ سال است که درهئیت تحریریه مطبوعات استان سردبیر بودم و تجربه کار در اکثر تحریریه های استان چه بصورت سردبیر  و مدیر اجرایی و چه به عنوان دبیر سرویس فرهنگی و هنر را در کارنامه دارم.

طاهری با بیان اینکه از سال ۹۰- ۹۱ علائم بیماری نمایان شد، تصریح کرد: همان سال آقای مهندس ایزدی مرا به پزشک خود معرفی کرد و پزشک گفت برای بهبودی باید کار مطبوعاتی را کناربگذارم چراکه قلم حکم سم را برای این بیماری دارد و باعث تشدید خارش چشم می شود.

وی بیان کرد: علی رغم توصیه های پزشک و اطرافیان، عشق به مطبوعات و آرمانگرایی و همینطور دغدغه های اجتماعی مانع کنارگذاشتن این حرفه شد چرا که با هربار کنار گذاشتن این کاراحساس خلأ می کردم زیرا معتقد بودم در این زمینه بیشتر باید تولید محتوا شود. هرچند همین سهل انگاری در زمینه سلامتی هم باعث پیشرفت بیماری چشم هایم شد.

خبرنگار خوزستانی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ۱۰سال برای فرهنگ و هنر استان تلاش کرده و در زمینه ی پشتوانه های قومی، فرهنگی و هنری استان آنالیزدقیق داشته ام و به خوبی برظرفیت های فرهنگ و هنراستان تسلط دارم  و تحصیلاتم نیز در زمینه کتابداری و اطلاع رسانی است اگر فرصت شغلی در این زمینه ها فراهم شود می توانم از تجربیاتم استفاده کنم و شغلی نیز داشته باشم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید