امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اهواز- حبيب نيوز: اين همه مسوولان استاني و كشوري از توسعه صنعت و رونق توليد داخلي و خريد از سازندگان بومي و استاني و كشوري دم مي زنند اما كسي نيست به داد سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان برسد كه رييس آن از بس درباره مطالبات قطعه‌سازان حوزه نفت و گاز سخن گفته و داد و فرياد كرده است اما صدايش به جايي نرسد جز به گوش هاي خودش!
در حقيقت نرسيدن صداهاي رييس اين انجمن يا كار پنبه هايي است كه در گوش هاي برخي مانده  و بيرون نيامده يا اين كه يكي از گوش هاي بدهكاران و نيز مسوولان مربوط در است و ديگري دروازه يا اين كه هر كس توپ مسووليت را براي ديگري شوت مي كند و در نهايت جز گل به خود قطعه سازان و شكست دادن شان در گرفتن حق و حقوق خود، ديگران از جمله بدهكاران سرافراز و سربلند از ميدان كار و فعاليت بيرون مي آيند و حتمن از خود هم تشكر مي كنند كه زمين بازي را بي آن كه اتفاقي براي شان بيفتد به سلامتي ترك گرده اند!

به راستي چه مي توان گفت جز اين كه گفته هاي رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان را يك بار ديگر بخوانيم و براي وضعيت نامناسب نفتي و حفاري استان مان تاسف بخوريم كه در سال رونق توليد وضعيت ركود توليد است كه حرف نخست را مي زتد!

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: شرایطی که اکنون در بحث پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت‌های نفتی به سازندگان وجود دارد، خود به خود باعث رکود در حوزه تولید شده است و شرایط حیات را برای قطعه‌سازان حوزه نفت و گاز دشوار کرده است. علی کرانی با اشاره به مطالبات سازندگان و قطعه‌سازان حوزه نفت و گاز از شرکت‌های نفتی و حفاری اظهار کرد: به رغم اینکه مدیران از اوضاع گل و بل بل سخن می‌گویند اما شرایط اصلا به این شکل نیست و بحث مطالبات سازندگان و قطعه سازان حوزه نفت و گاز کمر این واحدها را شکسته است. وی افزود: واحدهای سازنده‌ای که به ویژه در حوزه نفت و گاز کار می‌کنند کاملا مستأصل شده‌اند و نمی‌دانند برای ادامه حیات خود چه کاری را انجام بدهند زیرا میزان مطالبات آن‌ها از شرکت نفت و حفاری به شکلی است که ادامه فعالیت آن‌ها بسیار دشوار شده است. رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه هزینه‌های تولید به ویژه هزینه مواد اولیه افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: شرکت‌های سازنده برای شرکت‌های نفت و حفاری که دولتی هستند کار می‌کنند اما این شرکت‌ها هزینه و مطالبات واحدهای تولیدی را پرداخت نمی‌کنند و زور این واحدها نیز به این شرکت‌های بزرگ برای دریافت مطالبات شان نمی‌رسد. کرانی ادامه داد: شرایطی که اکنون در بحث پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت‌های نفتی به سازندگان وجود دارد، خود به خود باعث رکود در حوزه تولید شده و شرایط حیات را برای این قطعه‌سازان دشوار کرده است. اوعنوان کرد: صنایع اکنون ناامید هستند و نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند زیرا نبود سرمایه در گردش و سایر مسایل و مشکلات حوزه تولید کار را برای این واحدهای تولیدی در خوزستان سخت کرده است. رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خاطرنشان کرد: فقط در خوزستان است که به صنایع کوچک تا این حد آسیب وارد می‌شود. اکنون این آسیب‌ها و مشکلات واحدهای صنعتی تا حدی است که بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند می‌توانند در آینده فعالیت تولیدی داشته باشند یا خیر و این موضوع بسیار دردناک است.
منبع: ايسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید