امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

  استاندار خوزستان با تاکید بر سرعت بخشی به روند پرداخت خسارت سیلاب گفت: "در بحث ساخت و ترمیم سیل‌بندها نمی‌توانیم منتظر اعتبارات بمانیم و باید دستگاهای اجرایی استان در این زمینه ورود کنند و پای کار بیایند."
به گزارش حبیب نیوز، منظور استاندار این است که مسوولان یا باید از اعتبار دستگاه های شان برای انجام امور استفاده کنند یا این که از جیب مبارک شان هزینه کنند تا اعتبار برسد و بعد هزینه های انجام شده را که از جیب یا دستگاه های شان پرداخته اند بردارند و این یعنی کار انقلابی؛ در حالی که اگر بخواهیم منتظر اعتبار دولت بمانیم شاید تابستان و پاییز هم تمام شود و اعتبار نرسد و کارها روی زمین بماند!  غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در 15مردادماه در اهواز، اظهار کرد: از جلسه بعدی این قرارگاه، فرمانداران باید همه گزارش مربوط به خسارت، وضعیت بازسازی مناطق خود و کل کار دستگاه‌های اجرایی را ارائه دهند و به همه جزییات منطقه خود تسلط داشته باشند. تا بدانبم چه کرده اند.
 
وی با بیان اینکه کار اصلی استان سیل است و باید به این مساله توجه ویژه شود، افزود: سایر مسایل در اولویت‌های بعدی هستند و از این رو کار اصلی مسولان استان توجه به مساله سیل و حل مشکلات در این زمینه است.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون که دولت پای کار آمده و درحال هزینه‌کرد در مناطق سیل‌زده است، مسولان استان نیز باید تلاش کنند تا بیشترین رضایت در میان مردم ایجاد شود.
 
شریعتی عنوان کرد: فرمانداران باید در جریان ریز مسایل و مشکلات منطقه خود باشند و بتوانند آن‌ها را گزارش دهند. احساس می‌شود که برخی از فرمانداران با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی در حال کار در مناطق هستند، خود را کنار کشیده‌اند.
 
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی پرداخت خسارت‌ها را آغاز کرده اما این کار را باید سرعت ببخشد و پرداخت‌ها با سرعت بیشتری به کشاورزان آسیب‌دیده از سیلاب اخیر انجام شود.
 
استاندار خوزستان گفت: اینکه مردم تا کنون صبر کرده‌اند به دلیل آن بوده که مشغول کشت تابستانه بوده‌اند و در این زمینه با دولت همراهی کرده‌اند اما باید خسارت‌های آن‌ها را زودتر پرداخت کنیم.
 
شریعتی عنوان کرد: مردم برای پرداخت خسارت‌های کشاورزی تحمل کرده‌اند اما سازمان جهاد کشاورزی نیز باید با سرعت بیشتری روند پرداخت خسارت‌ها را دنبال کند زیرا این مساله ممکن است تبعات سیاسی و اجتماعی به همراه داشته باشد. وی گفت: دستگاهای اجرایی استان در بحث احداث و ترمیم سیل‌بندها ورود کنند و پای کار بیایند و کار را در این زمینه آغاز کنند.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: در این شرایط نمی‌توانیم منتظر اعتبارات بمانیم و باید همه پای کار بیایند و سیل‌بندها را ایمن کنند و در صورتی که اعتبار آمد قطعا به دستگاه اعتبارات پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید