امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مشکلات بازار در تأمین روغن و تخم‌مرغ / برخورد با واحدهای خرد فایده ندارد

 معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از وابسته بودن خوزستان به دیگر استان‌ها در تامین تخم‌مرغ مورد نیاز و تاثیر این وابستگی در تعیین قیمت این کالا خبر داد.

بهرام جباری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی، تعدادی از مرغداری‌های خوزستان ‌آسیب دیده‌اند و متأسفانه مشکلاتی دارند. از سوی دیگر، تقاضا برای تخم‌مرغ در بازار خوزستان زیاد است و در این شرایط، بیش از ۹۰ درصد تخم‌مرغ مصرفی استان خوزستان، از استان‌هایی همچون قم، اصفهان، خراسان رضوی و تهران تأمین می‌شود.

وی افزود: تعدادی مرغداری در سطح خوزستان فعال هستند که ظرفیت تولیدشان محدود است اما محصولات‌شان نسبت به مرغداری‌های خارج از استان، قیمت مناسب‌تری دارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: شهرهای اهواز، ماهشهر، دزفول و منطقه شمال خوزستان در زمینه تامین تخم‌مرغ به استان‌های دیگر وابسته‌ هستند. در این شرایط، بازار تخم‌مرغ نیز وضعیت نامناسبی دارد؛ نرخ عرضه با قیمت مصوب تخم‌مرغ که شانه‌ای ۳۲ هزار تومان است، فاصله دارد و برخورد با واحدهای صنفی خرد نیز در این خصوص مشکل‌گشا نیست و فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به انجام نظارت در بازار برای بررسی و کنترل قیمت‌ها گفت: همکاران ما در حال بررسی موضوع کمبود روغن و تخم‌مرغ در حوزه بنکداران هستند اما واقعیت این است که تأمین این کالاها دچار مشکلاتی شده است. برای رفع این مشکلات، باید در بازار فراوانی ایجاد شود.

حبیب خبر: به راستی سازمان صمت و دیگر دستگاه ها و مسوولان مربوط در چهار دهه گذشته چه گلی به سر خود می زدند که امروز از مشکل های مرغداری ها حرف می زنند؟! هر ساله کمبود و گرانی برخی مواد غذایی در استان به مردم دهن کجی می کند؛ اما مسوولان مربوط همیشه غافلگیر می شوند و گل می خورند!

به راستی! این سومدیریت ها در امور تولید و توزیع و کم توجهی به مشکل های تولید کنندگان تا کی می خواهد ادامه داشته باشد؟!

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید