امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی با شهردار اهواز بر تفاهم همکاری در زمینه های متنوع فرهنگی و تبلیغی در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب نیوز، شهردار کلان شهر اهواز در این دیدار با مهم برشمردن فعالیت های فرهنگی در شور و نشاط شهروندان گفت: ورود به فعالیت های جدید در عرصه فرهنگی و اجتماعی مردم را به سمت شور و نشاط و امید به جامعه سوق می دهد.

موسی شاعری با ارایه گزارشی از وضعیت و مشکل های شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز برای حفظ حقوق شهروندان خود در حال انجام اقداماتی است که مردم از شهرداری انتظار دارند و قطعا اولویت ها در این برهه زمانی مورد توجه ماست.

او ادامه داد: در زمینه ناوگان حمل و نقل، نظافت شهری، زیرسازی و زیباسازی و سرانه های فضای سبز تلاش و برنامه ریزی می شود که آنچه شایسته مردم اهواز است شکل گیرد.

او افزود: از آنجای که در سال های اخیر مسوول فرهنگی و اجتماعی کلان شهر اهواز را برعهده داشتم قطعا به کتابخانه های عمومی با این نگاه جدید وارد عرصه کار فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

شهردار اهواز بر ضرورت تلاش خود و مجموعه شهرداری برای همراهی با کتابخانه های عمومی در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: قطعا عرصه کار فرهنگی برنامه ریزی شده در دستور کار قرار خواهد گرفت تا از بسترها، امکانات و فضای تبلیغی شهرداری در حوزه کتابخوانی بیشتر از گذشته استفاده شود.

او با اشاره به سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری اضافه کرد: حمایت از کتابخانه های عمومی را به عنوان یک شهروند و شهردار اهواز بیش از گذشته ادامه خواهیم داد.

شاعری گفت: به عنوان شهردار جوان کلان شهر های ایران و کسی که در حوزه فرهنگی مسوول بوده، بر خود فرض می بینم در حوزه گسترش و ترویج فرهنگی کتابخوانی مساعدت بیشتری نسبت گذشته با مجموعه کتابخانه های عمومی داشته باشم.

 

*تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن تبریک انتصاب شهردار اهواز گفت: قطعا شهرداری اهواز با انرژی و کار جهادی و فرهنگی که در وجود شما وجود دارد می تواند بسترهای خوبی را در همه ابعاد به ویژه ابعاد فرهنگی به وجود آورد.

منصور کوهی رستمی،  ادامه داد: در شهرستان اهواز 20 مین کتابخانه عمومی در منطقه محروم ملاشیه مورد بهره برداری قرار گرفت که دسترسی مردم به خدمات کتابخانه ای براساس عدالت اجتماعی بیشتر شود. در سال گذشته  با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز ارایه خدمات به مردم این منطقه باعث شادی و نشاط در جوانان شد که در حال حاضر 1000 نفر از مردم این منطقه عضو این کتابخانه شدند.

او با اشاره به تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از راهبردها و سیاست های کتابخانه های عمومی علاوه بر توسعه فضای کتابخانه ای در مناطق مختلف به ویژه محروم، تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و اجتماعی است که مردم برای این نیازها به راحتی بتوانند به کتابخانه های محل زندگی خود مراجعه کنند.

رستمی با اشاره به مشکلات کتابخانه های عمومی گفت: این مساله ثابت شده است که کتابخانه های عمومی زمینه ساز آگاهی و دانایی است و با افزایش این دانایی قطعا آسیب ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان شهر اهواز کاهش می یابد.

او با اشاره به نگاه و فعالیت  شهردار در حوزه فرهنگی ادامه داد: تامین اعتبار برای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، هزینه های جاری و تامین نگهداری و غیره از محل درآمدهای نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از محل درآمدهای شهرداری است که همت سازمان شما را می طلبد.

در پایان جلسه، ضمن تاکید بر همکاری های دوجانبه در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر اهواز، مدیرکل کتابخانه های عمومی به شهردار جوان کلان شهر اهواز چند جلد کتاب در زمینه ادبیات، کودک و نوجوان اهدا کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید