امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

افزایش ذخایر سدهای خوزستان در بارندگی اخیر / کنترل دو سیلاب در دز و گتوند

 مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان از افزوده شدن ۲۵۴ میلیون مترمکعب آب به ذخایر سدهای استان خوزستان با بارندگی چند روز اخیر خبر داد.

علی شریفی درباره آخرین وضعیت سدهای خوزستان پس از بارندگی چند روز اخیر اظهار کرد: در بارش‌هایی که از ۳۰ آبان‌ماه تاکنون شاهد بودیم، در مجموع ۲۵۴ میلیون مترمکعب آب به ذخایر سدهای استان خوزستان اضافه شد.

وی افزود: در این بارش‌ها، ۳۶۶ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای خوزستان شد و از این میزان، ۲۵۴ میلیون مترمکعب در سدها ذخیره و باقی آن از دریچه سدها رهاسازی شد.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حجم خالی مخازن سدهای استان خوزستان ۹.۹ میلیارد مترمکعب است که برای مهار و کنترل سیلاب‌های احتمالی مناسب است.

شریفی ادامه داد: این میزان فضای خالی برای کنترل سیلاب‌ها تا بهمن‌ماه مناسب است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر در حوضه کارون ۴.۵ میلیارد مترمکعب حجم خالی وجود دارد. در حوضه دز ۱.۷ میلیارد مترمکعب، کرخه ۲.۲ میلیارد مترمکعب و مارون حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب و در سد جره ۱۱۷ میلیون مترمکعب حجم خالی وجود دارد.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در بارندگی‌های اخیر، یک سیلاب با پیک ساعتی ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه در سد گتوند مهار و مدیریت شد. یک سیلاب نیز با پیک یک هزار مترمکعب بر ثانیه در سد دز کنترل شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید