بیمارستان نفت تخریب و تخلیه شد؛

زلزله مسجدسلیمان يك کشته و 50 مصدوم برجای گذاشت

تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۴۶ نفر رسیدند

اهواز- حبیب نیوز: فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به زخمی شدن 50 نفر و جان باختن یک پیرمرد در زلزله مسجدسلیمان گفت: بیش از 50 درصد از منازل روستایی این شهرستان دچار خسارت شدند.

حیدر حجتی‌نیا در تشریح آخرین خبرهای زلزله شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: در پی وقوع چند زلزله دوشنبه در این شهرستان یک پیرمرد به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله شدید دچار سکته شد و جان خود را از دست داد.

او افزود: مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند كه طبق گزارش ها جراحات بیشتر آن ها سطحی بود و مشکلی حادی در این زمینه برای آنها به وجود نیامد.

او گفت: تیم‌های امدادی و کارشناسی بحران شهرستان برای بازدید از میزان خسارات و کمک به اهالی مناطق آسیب دیده به آنجا اعزام شدند.

حجتی‌نیا با اشاره به وارد شدن خسارت به یک جاده روستایی گفت: راه روستای جر یک نیز در پی زمین لرزه‌های امروز مسدود شد و تیم‌های امدادی و راه‌سازی به محل اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز گفت: در پی زلزله‌های مسجدسلیمان، بیمارستان نفت این شهرستان تخریب و تخلیه شد.

کیامرث حاجی‌زاده از مردم خوزستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و اگر خسارتی در منطقه محل زندگی شان حادث شده به فرمانداری ها اعلام کنند تا رسیدگی شود.

 

* مردم مراقب پس لرزه های احتمالی باشند

از سوي ديگر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مردم مسجدسلیمان خواست: مراقب پس لرزه های احتمالی باشند.

علی خدادادی با اشاره به آسیب رسيدن به دو منطقه شهر مسجدسلیمان در زلزله اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه های بیشتر در ساعات آینده مردم از حضور در مناطق پرخطر دوری کرده و در مناطق امن ساکن شوند.

او افزود: پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده که گزارش های تکمیلی را اعلام می کنند ولی مردم حتماً تا عادی شدن اوضاع از اسکان در مناطق پرخطر خودداری کنند.

 

*بنیاد مسکن در حال ارزیابی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان است

همچنين مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان همکاران ما در محل حضور یافته و در حال ارزیابی مناطق خسارت دیده هستند.

مسعود انصاریان گفت: ارزیابی از میزان خسارت های وارده در روستاها آغاز شده است.

او با اعلام اینکه پس از وقوع زلزله معاون بازسازی مسکن روستایی به منطقه اعزام شده است، گفت: زلزله در شهرستان های مسجد سلیمان، لالی، ایذ و اندیکا بیشتر احساس شده است.

گفتني است: ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را به شدت تکان داد.

شدت زمین لرزه به حدی بود که همه شهرهای خوزستان و حتی برای استان لرستان هم این زمین لرزه را احساس کردند. همچنین 3 تن از مصدومان در شهرستان ایذه مورد اصابت زلزله قرار گرفتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید