امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

ساعات حرکت ریل باس شهری اهواز اعلام شد

اهواز- حبیب نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در حالی برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی (ریل باس) شهری را اعلام کرد، که مدیر کل راه آهن جنوب در تاریخ ششم شهریور 97 از راه اندازی ریل باس جدید شهری در اهواز خبر داد و گفت: این ریل باس جدید در پی نشست های مختلف استاندار خوزستان، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی و به منظور خدمت رسانی به شهروندان راه اندازی می شود و شهروندان در مناطق مختلف شهر اهواز جابه جا می کند.

از سوی دیگر، شهردار سابق اهواز در تاریخ ششم دی ماه 97 (درست چهارماه بعد از اعلام خبر راه اندازی ریل باس جدید شهری در اهواز از زبان مدیرکل راه آهن) اعلام کرد: "فاز اول ساخت ۱۰ ایستگاه ریل باس اهواز در ماه آینده اجرایی می‌شود."

منصور کتانباف گفت:"براساس تفاهم نامه میان راه آهن کشور، استانداری خوزستان و شهرداری اهواز، ۱۰ ایستگاه جدید در مسیر خطوط فعلی ساخته می شود و با ۳ ایستگاه فعلی جمعاً با ۱۳ ایستگاه ریل باس کار خود را آغاز می کند."

شهردار اهواز با اشاره به محل ایستگاه ها بیان کرد: "ظرف مدت یک ماه(یعنی بهمن ماه 97) فاز اول ایستگاه ها در ۱۰ نقطه باهنر، زیباشهر، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، کوی علوی، کوی نهضت آباد، کوی انقلاب، ۱۸ متری چهارم، خیابان میهن و زیارتگاه علی ابن مهزیار ساخته می شود و همزمان با راه اندازی ریل باس، به تدریج ایستگاه های مکانیزه با تجهیزات سرمایشی و گرمایشی هم ایجاد می شود."

وعده "کتانباف" نه تنها یک ماهه عملی نشد که هم اکنون شش ماه از زمان اعلام شده، گذشته و نه تنها ایستگاه ها در ده نقطه ساخته نشد که 13 ایستگاه مد نظر آقای کتانباف به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز آن هم امروز(11تیرماه 98)؛ به 9 ایستگاه کاهش پیدا کرده اند!

اگرچه "محمود لویمی" برنامه زمانبندی حرکت "اتوبوس ریلی" اهواز را اعلام کرد؛ اما از روز آغاز به کار این ریل باس خبر نداد و تنها به ذکر ساعات حرکت از ایستگاه های مختلف اکتفا کرد!

به گمانم همان که مردم نقاط مختلف اهواز از ساعات حرکت این ریل باس شهری آگاه باشند بی آن که بدانند اتوبوس ریلی چه روزی آغاز به کار می کند تا بتوانند سوار شوند و به مقصد برسند، کافی باشد!

البته شهردار سابق اهواز گفته بود: "باید همزمان پیگیر گرفتن ۳ ریل باس دیگر هم باشیم. داشتن ریل باس از اتوبوس به صرفه تر است. زیرا حداقل عمر ریل باس ۵۰ سال است و نگهداری آن با توجه به حجم و کیفیت بالای خدماتش ارزان تر است. ضمن آن که ترافیک و مشکلات اتوبوس را هم ندارد."

به راستی چه طور شد که گرفتن 3 ریل بلس پیگیری نشد؟! به گمانم مسوولان بالا گفتند: "شما همان ریل باسی را که گرفتید راه بیندازید و ببینید مردم چه قدر استقبال می کنند؛ بعد بیایید تقاضای سه ریل باس دیگر بکنید!"

به هر روی، امیدواریم این اتوبوس شهری هرچه زودتر راه بیفتد و بتواند در کاهش ترافیک و نیز حمل و نقل آسان مسافران- با توجه به وضعیت اسفناک اتوبوسرانی اهواز- موثر واقع شود؛ اما تا مردم چیزی را نخواهند و مسوولان هم در انجام وظیفه کوشا و جدی نباشند؛ کار مردم درست و حسابی و سر وقت صورت نمی گیرد.

ح.ب.بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید