امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

۴۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می شود

 فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: نظر به گسترش پایگاه‌های حوزه بسیج در سطح استان، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان چهار هزار برنامه را در هفته دفاع مقدس برگزار می کند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم ملت سرافراز ایران اسلامی در یک دوره سخت به پشتوانه نیروهای مسلح از یک امتحان تاریخی سربلند عبور کرد و توانستیم با وجود دشمنان انقلاب اسلامی (کشورهای استکباری) از یک مانع بزرگ و یک جنگ خانمان‌سوز عبور کنیم.

وی افزود: مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های همه رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باعث شد که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در اختیار دشمنان قرار نگیرد و در این میان به رشادت‌های شهدای جان‌برکف، جانبازان و آزادگان یا دیگر اقشار حاضر در میدان نبرد حق علیه باطل، افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای بزرگداشت و پاسداشت این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایی که نیروهای مسلح داشتند، برنامه‌های متعددی از سوی نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه خوزستان برای مردم تدارک دیده شده است.

شاهوارپور با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه در پوشش این مراسم‌ و همکاری‌های همیشگی آنها برای انعکاس موفقیت‌ها و امیدبخشی به جامعه، عنوان کرد: قطعاً اثرات این برنامه‌ها در کف جامعه و بین مردم دیده می‌شود و امید است که گوشه‌ای از ایثارگری و مجاهدت‌های شهدای والامقام را در این برنامه‌ها جبران کنیم.

وی گفت: امید می‌رود با اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس حداقل بتوانیم بخشی از دین خود را به شهدا، ایثارگران و خانواده نیروهای مسلح ادا کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در ادامه گفت: نیروهای مسلح برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس طرح‌های مشترکی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش پایگاه‌های حوزه بسیج در سطح استان، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان چهار هزار برنامه را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند. البته بخشی از برنامه‌ها مثل غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا به صورت محوری و مشترک در سراسر استان برگزار می‌شود.

شاهوارپور ادامه داد: کلنگ زنی ساخت ۶۰ واحد مسکونی و انجام تعمیرات ۲۰۰ واحد مسکونی در منطقه کوت عبدالله برای کمک به محرومان و همچنین افتتاح ۳۰۰ واحد مسکونی بازسازی و تعمیر شده از زلزله سال گذشته مسجدسلیمان، جزو برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

وی با اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته مواد غذایی به صورت مشترک با دیگر نیروهای مسلح، بیان کرد: تهیه و توزیع ۱۰ کامیون لوازم ورزشی در قالب ۱۰۰ بسته برای مناطق محروم و اعزام ۴۰ اکیپ پزشکی مشترک نیروهای مسلح با مدیریت بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در استان خوزستان است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی، اظهار کرد: گفت‌وگوها و برنامه‌های مختلفی در هفت شب در صدا و سیمای خوزستان با حضور مسوولان نیروهای مسلح و به ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس انجام و پخش می‌شود.

شاهوارپور اضافه کرد: تا پایان سال هر هفته تعدادی برنامه را در این زمینه داریم که با توجه به رویکرد چهلمین سال پیروزی انقلاب، در هر هفته ۴۰ برنامه در کل استان توسط رده‌های بسیج اجرا می‌شود. خاطره گویی، شب شعر و جشنواره فیلم و دیگر برنامه‌های متنوعی که در حوزه نرم افزاری و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه سرود، نقاشی و کارهای هنری که نیروهای بسیجی در فضای اقشاری دنبال می‌کنند نیز جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خبر داد: تولید مجموعه هفت قسمتی با نوای کاروان، تولید مجموعه هشت قسمتی فرشتگان خط مقدم با موضوع نقش پرستاران و پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس و همچنین تولید برنامه سه قسمتی نقش جهادگران خط مقدم با موضوع خانواده شهدا از جمله برنامه‌های روابط عمومی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در هفته دفاع مقدس است.

شاهوارپور عنوان کرد: مردم نسبت به ایثار و مجاهدت‌های آن زمان احساس دین می‌کنند یعنی امنیتی که هم اکنون برای زندگی و شغل مردم یا تحصیل جوانان فراهم شده همه بر اثر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن وجود آمده است.

وی با درخواست از اصحاب رسانه برای انجام گفت‌وگو با جانبازان، رزمندگان و ایثارگران و حتی خانواده شهدا به منظور بازگویی خاطرات آنها، یادآور شد: پل‌های اصلی شهر به اسم شهدا نام‌گذاری شده‌اند و حتی تابلوهای ورودی شهرها نیز منقوش به عکس و تصاویر شهدا هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه برای کاشت نخل به اسم شهدا در حال برنامه‌ریزی و طرح یک ایده هستیم، گفت: با توجه به جایگاه خوزستان و نقش این استان در دفاع مقدس به ویژه مردم مرزنشین، انتظار بر این است که در سطح همه شهرها، نمادهای شهری و المان‌ها بخشی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم را به نمایش بگذارند.

شاهوارپور با انتقاد از اینکه حرکت‌هایی برای المان شهری انجام شده است ولی ایده آل ما نیست، بیان کرد: به عنوان مجموعه نیروهای مسلح توقع داریم نمادهای دفاع مقدس فراموش نشوند.

وی اظهار کرد: در یک برنامه مدون و سازمان‌دهی شده هر ساله دانش آموزان را در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌کردیم تا نسل دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و فقط امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا این کار انجام نشده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: برای دروس دفاعی دانش آموزان نیز در مدارس تدریس داریم و همچنین اعزام به میدان تیر برای دانش آموزان همراه با خاطره گویی.

شاهوارپور به اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس اشاره کرد و گفت: در حوزه فیلم، نقاشی، فضای مجازی و دیگر کارهای فرهنگی نیز تلاش خود را داریم ولی انتظار همکاری جامعه هنری را در این زمینه‌ها داریم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کل خوزستان خودش موزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: در حوزه المان‌ها نیز اولویت ما یادمان‌های دفاع مقدس است و یادمان‌هایی مثل شلمچه و طلائیه زیارتگاه هستند و از اقصی نقاط کشور برای زیارت به این یادمان‌ها می آیند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید