امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اختصاص بیش از ۶ میلیارد تومان برای تامین مواد شوینده مدارس خوزستان

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در سطح کشور مردم را ملزم نکرده که مواد شوینده تهیه کنند، گفت: وزارت آموزش و پرورش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تامین مواد شوینده مدارس به استان خوزستان اعتبار داده است.

 "کوروش مودت" در آیین بازگشایی مدارس خوزستان که روز (۱۵ شهریور) در دبستان امام هادی (ع) شهرک طالقانی ماهشهر برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، اظهار کرد: توسعه هر کشوری در سایه خرد و علم‌آموزی است که زیربنای آن در آموزش و پرورش است و امروز یکی از مسائل مهم در سند تحول بنیادین است.  مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر عدالت آموزشی، مبنی بر اینکه همه دانش آموزان در سراسر کشور بهره‌مندی خوبی از عدالت داشته باشند، دارد. ایشان تاکید ویژه‌ای به توجه به دوره پیش دبستانی، مهد کودک و استعدادهای درخشان نیز داشته‌اند.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: امسال استثنایی‌ترین بازگشایی تاریخ آموزش و پرورش را به دلیل شیوع کرونا داشتیم و به این دلیل نیازمند همراهی اولیاء هستیم. مردم مطمئن باشند که آموزش و پرورش کلیه شیوه‌نامه‌های مورد نیاز همچون رعایت فاصله‌گذاری و وجود تهویه در کلاس‌ها را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای اینکه با مشکلی مواجه نشویم، اقداماتی همچون چرخشی کردن مدارس، زوج و فرد کردن و تقسیم‌بندی کلاس‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم. یعنی کلاس‌ها به دو تا سه قسمت تقسیم‌بندی می‌شوند.

مودت بیان کرد: هر جا وقفه‌ای در آموزش دانش‌آموزان ایجاد شود، ترک تحصیلی و افت تحصیلی به دنبال دارد؛ لذا نمی‌توانیم دانش‌آموزان را طولانی‌مدت از مدرسه دور کنیم. به مدیران اعلام کردیم که به والدین اطلاع دهند در مدرسه تجمعی ایجاد نشود و ساعت درسی از یک ساعت و نیم آموزش به ۳۵ دقیقه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه الزامی نیست دانش آموز در همه روزهای هفته به مدرسه مراجعه کند، عنوان کرد: دو هفته اول همه مدارس ملزم به بازگشایی هستند و پس از آن تغییرات بررسی می‌شود و ممکن است نیاز باشد یک دانش آموز دو یا سه روز در هفته در مدرسه حضور پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تولید محتوای درسی در استان، گفت: در استان، حداقل به مدت دو ماه و نیم محتوا تولید کردیم. محتواهای الکترونیکی تولید شده به مدت ۱۸۰ ساعت و در قالب هزار و ۳۷۰ فایل آموزشی هستند و این آمادگی را داریم تا به صورت مجازی نیز دانش آموزان را آموزش دهیم.

به گزارش ایسنا، مودت با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در سطح کشور مردم را ملزم نکرده که مواد شوینده تهیه کنند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تامین مواد شوینده به استان خوزستان اعتبار داده است. همچنین با دستور استاندار کلیه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران با آموزش و پرورش همکاری کردند.    

وی با اشاره به راه‌اندازی استودیوی آوای مدرسه، افزود: استان خوزستان اولین استانی بود که استودیوی آوای مدرسه را راه‌اندازی کرد. اکنون استانداردترین استودیو متعلق به آموزش و پرورش خوزستان است که تاکنون بیش از هزار و ۳۷۰ محتوای الکترونیکی در آن تولید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تامین زیرساخت‌های اینترنتی بود، گفت: با مصوبه و پیگیری استانداری ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه حاشیه‌ای و روستایی را برای هوشمندسازی معرفی کردیم و تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است. در سطح کشور دوسوم دانش آموزان به اینترنت دسترسی دارند، در استان خوزستان از یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر، ۸۰ هزار دانش آموز به اینترنت دسترسی نداشتند که با مصوبه استاندار سه هزار تبلت اختصاص داده شد و در ماهشهر نیز از سوی پتروشیمی، ۲ هزار تبلت به دانش آموزان ماهشهر، بندرامام و آبادان اختصاص داده شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید