امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

همکاری ۱۴۰ پزشک نیکوکار با انجمن ۱۴ معصوم (ع) اهواز

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز گفت: ۱۴۰ پزشک نیکوکار در اهواز برای کمک و ارایه خدمات رایگان پزشکی به نیازمندان و افراد زیرپوشش این انجمن همکاری دارند.

به گزارش حبیب خبر، "احمد علی کلاهدوز" روز شنبه با اشاره به اینکه نیاز است پزشکان بیشتری با این انجمن همکاری داشته باشند به خبرنگار ایرنا گفت: این پزشکان در زمینه‌های مختلف همچون پذیرش رایگان، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی همکاری دارند و برخی داروخانه‌ها نیز با این انجمن برای کمک به نیازمندان مشارکت دارند.

وی گفت: نیاز است برای جلب همکاری هر چه بیشتر پزشکان با این انجمن، فرهنگ سازی بیشتری انجام گیرد.

چهارهزار نفر زیرپوشش انجمن خیریه ۱۴معصوم (ع) اهواز

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز بیان کرد: این انجمن از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را با اولویت به اصل رفع محرومیت و تامین نیاز خانواده‌ها آغاز به کار کرد و هم اکنون نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ خانواده با حدود چهار نفر نفر زیر پوشش این انجمن هستند.

کلاهدوز با بیان اینکه این انجمن در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اشتغالزایی، تامین مسکن نیازمندان و... فعال است ادامه داد: این انجمن خیریه در دهه نخست فعالیت خود ،بیشتر به مسایل معیشتی خانواده‌های زیرپوشش مانند حقوق ماهیانه، سبد غذایی ، درمان، مسکن، پوشاک، نوشت افزار توجه داشت.

وی گفت: در دهه دوم فعالیت با توجه به شرایط جامعه و ایجاد برخی آسیب‌های اجتماعی، معاونت فرهنگی این انجمن برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیازمندان نیز تاسیس شد.

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز با اشاره به اقدامات انجمن در دهه سوم فعالیت خود، افزود: در این بازه زمانی در کنار تامین معیشت و ایجاد توانمندسازی، مشاوره به خانواده‌ها و توجه به مسایل روانشناختی افراد زیر پوشش نیز در فهرست کاری این انجمن قرار گرفت.

دو هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش انجمن خیریه ۱۴ معصوم اهواز

کلاهدوز ادامه داد: دو هزار دانش آموز و دانشجو زیر پوشش این انجمن هستند.

وی گفت: پارسال ۷۵۰ نفر از دانش آموزان زیر پوشش این انجمن ممتاز شدند؛ همچنین تلاش شد که کتابخانه‌ای با ظرفیت ۱۳ هزار جلد کتاب و مهد کودک برای افراد زیر پوشش انجمن تاسیس شود.

کلاهدوز با بیان اینکه در کنار کمک به نیازمندان به فکر استقلال و خودکفایی آنان نیز هستیم بیان کرد: واحد اشتغال وکاریابی برای توانمند سازی و استقلال مالی خانواده‌های زیر پوشش این انجمن ایجاد شده و با سازمان فنی و حرفه ‌ی نیز تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم تا برای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این انجمن همکاری کند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا و ایجاد تورم و گرانی در جامعه ، مشکلاتی برای انجمن ایجاد کرده و به دلیل تاثیر قرار گرفتن فضای کسب و کار ناشی از کرونا و تورم و گرانی، کمک‌های مردمی نیز کمتر شده به همین دلیل انجمن به تنهایی و با شیوه‌های قبلی نمی‌تواند در تامین نیازهای خانواده های زیرپوشش خود عمل کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید