امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اختصاص ۱۷ هزار میلیارد ریال به واحدهای متاثر از کرونا در خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اختصاص ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنفی متاثر از کرونا در خوزستان خبر داد.

امیرحسین نظری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که روز (۲۸ مردادماه) در آبادان برگزار شد، با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر واحدهای تولیدی اظهار کرد: بیشترین تاثیر کرونا بر واحدهای صنفی بوده و قرار است پس از ثبت‌نام در سامانه کارا، تسهیلات بانکی به این واحدها اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای صاحبان واحدهای صنفی در خوزستان در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار، برای جبران بخشی از زیان وارده بر اثر کرونا به این مشاغل اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان تصریح کرد: در سال جهش تولید یکی از هدف‌های جدی دولت، راه‌اندازی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است و در تلاش هستیم که این پروژه‌ها در زمان مقرر افتتاح شوند.

نظری به افزایش ظرفیت تولید فولاد در استان خوزستان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین مشکل این واحدها، در تامین مواد اولیه بوده است که با پیگیری انجام‌شده و امضای تفاهم‌نامه‌ چندجانبه، مواد اولیه این واحدها تامین شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی آبادان نیز گفت: به منظور رفع موانع تولید در آبادان، قرار است ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این منطقه تشکیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: بعضی از واحدهای صنعتی آبادان درخواست تسهیلات بانکی دارند که قرار است تسهیلات کم‌بهره برای آن‌ها در نظر گرفته شود و درخواست کتبی و اعتبار مورد نیاز آن‌ها بر اساس تسهیلات و وام مورد نیاز، پیگیری می‌شود.

وی افزود: در صورتی که مشکلات و اختلاف نظر واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل نشود، با تشخیص هیات خبرگان بانکی خوزستان این مشکلات بار دیگر مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نظری گفت: در حال حاضر استان خوزستان در بخش سرمایه‌گذاری رتبه سوم و در حوزه اشتغالزایی رتبه هفتم و در صادرات دومین استان کشور است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید