امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

همکاری مردم خوزستان از فجایع سنگین سیل جلوگیری کرد

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: برای آماده سازی زمین های کشاورزی باید ضربتی عمل کرد.

 به گزارش حبیب نیوز، سرتیپ پاسدار "حسن شاهوارپور" روز پنجشنبه در جمع مردم سیل زده روستاهای جلیزیه حنظله، شاکریه و سبهانیه از توابع شهرستان دشت آزادگان گفت: در بحران اخیر خوزستان مهم ترین نگرانی ما تلفات انسانی بود که با مشارکت خوب مردم، مسئولان و نیروهای مسلح خوشبختانه چنین تلفاتی نداشتیم. اگر مردم برای مقابله با بحران سیل همکاری نمی کردند حتماً فجایع سخت تری در استان رخ می داد.

وی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان سیل فروردین ۹۷ خوزستان در طول یکهزار سال اخیر بی سابقه بوده لذا برای حل مشکلات این سیل عزم عمومی نیاز است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر عج تصریح کرد: مسئولان باید مانند روزهای اول بدون از دست دادن زمان به خدمات رسانی بپردازند تا مردم به شرایط عادی بازگردند.

وی با بیان اینکه کشور در محاصره اقتصادی قرار دارد، گفت: تولید محصولات کشاورزی بخصوص گندم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آنجایی که زمین های کشاورزی مناطق سیل زده حجم بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند باید آماده سازی آنها در اولویت باشد.

سردار شاهوارپور بر انجام اقدامات و تصمیمات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده تاکید کرد و افزود: توجه به زمانبندی های تعیین شده می تواند انجام کارها را تسریع بخشد.

وی در خصوص زمین های کشاورزی که همچنان دچار آبگرفتگی هستند، گفت: پیشنهاد می شود برای خروج مانداب، پمپ های مکش در اختیار مردم قرار بگیرند و در این رابطه دستگاه ها و امکانات برای آماده سازی مزارع برای کشت تابستانه ساماندهی شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: برای آماده سازی زمین ها تجهیزات زیادی نیاز است و با توجه به اهمیت موضوع تاکید می شود که همه دستگاه های اجرایی به صورت ضربتی عمل کنند.

فروردین امسال ۲۱ شهرستان خوزستان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند که حدود ۲ ماه برخی شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون به ویژه روستاها درگیر این سیلاب بودند.

۹۱ اردوگاه اسکان اضطراری برای سیل زدگان در خوزستان برپا و تا تاریخ ۱۰ خرداد جاری تمامی اردوگاه‌ها جمع آوری شدند و تنها در سه منطقه مگرن ۳ در شوش، حمدان سلجه حمیدیه و تپه‌های ا… اکبر دشت آزادگان مردم سیل زده در کانکس زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید