امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: با هدف حمایت از کارگران به عنوان قهرمانان جبهه اقتصادی ، چهار خانه حمایت از کار آفرینی و اشتغال در این شهرستان راه اندازی شد.

سید ناصر حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون چهار خانه فرهنگ کار و تلاش در شهرستان اندیمشک توسط سد کرخه ، سد دز ، صنایع فولاد و تراورس بتونی راه اندازی  شده است.

وی افزود:هدف مهم این خانه های کار و فرهنگ حمایت از فرهنگ کار و تلاش و توانمند سازی نیروی کار است.

حسینی افزود: ترویج استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از آن، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی از دیگر اهداف اساسی این خانه های فرهنگ کار و تلاش است.

وی یکی از آسیب‌های حوزه کار و اشتغال را بی‌توجهی به فرهنگ کار در جامعه دانست  و گفت:از راهکارهای مهم ارتقاء بهره وری نیروی کار، توسعه فرهنگ کار در ابعاد متنوع آن است و خانه های فرهنگ کار و تلاش مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه های مربوط به آن فعالیت خواهند کرد.

حسینی گفت:«خانه های فرهنگ کارو تلاش»  زمینه را فراهم می کنند که با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار را به جامعه بشناسانند و درجهت ارتقاء آن فعالیت نمایند.

وی تقویت روحیه تعاون و کار را مهم دانست و گفت:تقویت زمینه های ابتکار و خلاقیت نیروی کار و شناسایی کارگران و کارفرمایان نمونه و خلاق ، ارتقای روحیه همکاری و کارتیمی ،تقویت و توسعه مشارکت در فضای کار وتلاش، تقویت فرهنگ دینی در راستای بهبود انجام کار، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تقویت وجدان کاری در فرهنگ جامعه از طریق تعلیم و تربیت نیروی، بهبود رفتار و روابط انسانی در محیط کار ( اخلاق کاری)و شناسایی قابلیت های فرهنگی و هنری جامعه کار و تلاش و جهت بخشی و تقویت آن از دیگر اهداف این خانه های فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: برای فعال شدن این خانه های کار در سطح شرکت های بزرگ شهرستان برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید