امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

وقتی با "بیل"، آتش جنگل‌ها را خاموش می‌کنند

 رییس پارک ملی دز با اشاره به کمبود امکانات و نیرو در مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی گفت: گاهی اوقات با دست خالی و با شاخه درختان و بیل، حریق جنگل‌های دز را مهار می‌کنیم.

رضا قپانچی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت فقره آتش‌سوزی در حاشیه و درون پارک ملی دز رخ داده است که چهار فقره از این تعداد، به جنگل‌ها سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه درخت پده پوشش گیاهی غالب پارک ملی دز است، افزود: در این آتش‌سوزی‌ها، به سه هکتار از مناطق خسارت وارد شده و حدود ۱۵۰ درخت از بین رفته‌اند و قطعا به حیات وحش به ویژه پرندگان و خزندگان نیز آسیب رسیده است.

رئیس پارک ملی دز با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در خوزستان، گفت: با افزایش دما احتمال وقوع حریق وجود دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل ما در مهار آتش، کمبود امکانات و نیرو است و گاهی اوقات با دست خالی و با شاخه درختان و بیل، حریق جنگل‌های دز را مهار می‌کنیم البته از شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها کمک می‌گیریم.

قپانچی‌پور گفت: یک مورد از حریق‌های اخیر در مرکز جنگل قطعا عمدی بوده است اما دیگر موارد، به علت سرایت آتش از مزارع کشاورزی به دیگر مناطق بوده و وزش باد نیز در این حوادث، تاثیرگذار بوده است که دو نفر در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید