امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

۸۵درصد تجمع‌های پرخطر در خوزستان مراسم عزاداری است

 فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه ۸۵ درصد تجمع‌های پرخطر در این استان در وضعیت شیوع کرونا مراسم عزاداری است گفت: هشدار دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مبنی بر ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع در این شرایط در راستای حفظ سلامت مردم و شکست ویروس کرونا است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حیدر عباس زاده شامگاه سه شنبه در گفت و گو با شبکه‌ خوزستان اظهار داشت:  اگرچه برگزاری جشن عروسی در استان خوزستان کاهش داشته است اما هنوز ۸۵ درصد تجمع ها مربوط به تشییع جنازه و مراسم خاکسپاری است. لذا از مردم خوزستان خواستاریم دستورالعمل های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود جدی بگیرند .

وی افزود:یکی از مواردی که در دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر آن تاکید شده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که این مساله یکی از چالش های مهم و جدی در استان خوزستان است.

این مقام ارشد انتظامی افزود : همواره در ماه های اخیر دستگاه های امنیتی از مردم استان نسبت به پیامدهای منفی برگزاری تجمع در مراسم عزاداری و عروسی هشدار داده اند و در این راستا بارها با بزرگان طوایف و بستگان متوفیان مذاکره شده است که مراسم تشییع و خاکسپاری با محدودیت برگزار شود اما بعضا اطرافیان آنها این موارد را رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در نشست های مختلف به فرماندهان انتظامی و حتی به روسای کلانتری‌ها و پاسگاه ها در استان ابلاغ شده است که هر منطقه ای قصد برگزاری مراسم عزاداری یا عروسی دارند خود به بزرگان مراجعه کرده و با مذاکره و کار ایجابی از تجمع جلوگیری کنند.

سردار عباس زاده بیان کرد : با این وجود اگر در منطقه ای کم توجهی دیده شد، ناچاریم با هماهنگی دادستان از برگزاری مراسم و تجمع ممانعت کنیم .

وی گفت: نیروی انتظامی با همکاری وزارت صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌ها اقدام خوبی برای سرکشی و بازدید از اماکن داشته اند که هدف اصلی رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

از ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز بوده است. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد روند کاهشی یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا تاریخ ۲۳ تیر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده‌است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید