امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

دستگاه‌های امنیتی خوزستان از برگزاری تجمعات عروسی و عزا جلوگیری کنند

 فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه ۸۵ درصد تجمعات، مربوط به تشییع جنازه و مراسم تدفین و ختم است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی و شورای تامین خوزستان و شهرستان‌ها از برگزاری تجمعات در مراسم عروسی و عزاداری جلوگیری کنند.

سردار حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: یکی از موارد دستورالعمل‌های بهداشتی که در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بر آن تاکید شده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که این مساله یکی از چالش‌های مهم و جدی ما است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی و شورای تامین خوزستان و شهرستان‌ها از برگزاری تجمعات در مراسم عروسی و عزاداری جلوگیری کنند. بعضا همکاران ما با بزرگان طوایف به طور مستمر مذاکره می‌کنند تا مراسم تشییع و تدفین با محدودیت برگزار شود اما بعضا اطرافیان آن‌ها رعایت نمی‌کنند.

عباس‌زاده گفت: با توجه به تاکیدات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در خصوص عدم برگزاری مراسمات، ناچار هستیم با مسئولین قضایی، رئیس دادگستری و دادستان مرکز استان هماهنگ کنیم و اجازه چنین تجمعاتی را به صورت صلبی ندهیم. بخش‌نامه کرده‌ام هر جایی که کم‌توجهی شود، فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها برای حفظ سلامت مردم این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین نیروی انتظامی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بازرسی‌هایی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده است.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در نشست‌های مختلف به فرماندهان انتظامی و حتی به کلانتری‌ها ابلاغ کردیم که هر جا مراسم عروسی یا عزا برگزار شود، خودشان به بزرگان مراجعه کنند و با مذاکره و کار ایجابی از تجمع جلوگیری کنند اما بعضا کم‌توجهی می‌شود و ناچار هستیم با هماهنگی دادستان هر شهرستان ممانعت کنیم و در برخی موارد حتی اجازه ندادیم و فرد دفن شده را ما تحویل گرفتیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، بیان کرد: ۸۵ درصد تجمعات، مربوط به تشییع جنازه و مراسم تدفین و ختم است و برگزاری مراسم عروسی بسیار کاهش یافته است بنابراین از مردم می‌خواهیم رعایت کنند. برخی مواقع کنترل می‌کنیم اما می‌بینیم افرادی مراسمی زیرزمینی دور از چشم ما برگزار می‌کنند که این مساله چالشی است. هر روز در برخی شهرستان‌ها با این حوادث و تجمعات درگیر هستیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید