امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به آغاز اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان گفت: ۴۰۴ هزار و ۳۸۷ کودک سه تا شش سال در خوزستان، جامعه هدف طرح غربالگری تنبلی چشم امسال هستند.

علی حسن‌زاده در مراسم افتتاحیه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم که روز (۱۷ تیرماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت اظهار کرد: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم‌بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مهرماه امسال در کلیه پایگاه‌های دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با توجه به احتمال اوج‌گیری کرونا در فصل پاییز و همزمانی آن با بروز بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال، زمان و نحوه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به کلی تغییر کرده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به اجرای این برنامه در شهرستان‌های با وضعیت سفید و زرد، افزود: طبق نظر وزارت درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند تا بهبود شرایط از اجرای برنامه خودداری خواهند کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات، غربالگری تنها در پایگاه‌های دائمی انجام می‌شود و به منظور به حداقل رساندن تماس فرد غربالگر با کودک؛ تنها ابزار معاینه، دستگاه است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: ۴۰۴ هزار و ۳۸۷ کودک سه تا شش سال در خوزستان، جامعه هدف طرح غربالگری تنبلی چشم امسال هستند.

وی افزود: ۳۸ پایگاه، ۳۵ اپتومتریست و ۱۵ چشم پزشک در ۲۷ شهرستان استان خوزستان در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید