۱۲۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های خوزستان افزوده شدِ

۴۰ درصد اصناف شیوه نامه های بهداشتی را راعایت نمی کنند

 ۱۲۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های خوزستان افزوده شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۲۰ تخت آی‌ سی یو در یک ماه گذشته دربیمارستان‌های استان راه‌اندازی کردیم و هنوز هم نیازمند تخت آی سی یو هستیم و امید است با کمک وزارتخانه اضافه این تخت‌ها اضافه شود.

 فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت وگوی تلویزیونی با  شبکه سراسری خبر بیان کرد: حدود ۷۵ درصد تخت‌های عادی بیمارستان های استان اشغال است ، این ضریب اشغال تخت های عادی تا ۹۰ درصد هم رسیده بود.

وی گفت:  درحال حاضر تخت آی سی یو خالی نداریم و بخش‌های اضطراری را در زمان نیازراه اندازی کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم زدن ماسک توسط مردم در این شرایط حساس بیان کرد: از یک ماه قبل مصوبه اجباری شدن ماسک را در استان داشتیم اما امکان اجرایی شدن آن را فراهم نبود و از سازمان ها و متولیان خواسته بودیم که ارائه خدمت به مراجعان را منوط به داشتن ماسک باشد و خوشحالیم که اکنون استفاده از ماسک مصوبه کشوری شده است.

رعایت ۶۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی از سوی اصناف

ابول نژادیان ادامه داد:صنوف در استان بین۶۰ تا ۶۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما صنوف کل جامعه نیستند ،برخی از مردم خوب رعایت می‌کنند و درصدی از مردم به رعایت بهداشت کم توجهی می‌کنند وامید است که حقوق یکدیگر را مسلم بشمارند و براین اساس پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند. 

وی گفت: خوشبختانه ۲۰۰ نفر از آمار ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته و امید است این روند ادامه یابد.

خوزستان ۶ هفته است که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و وضعیت آن قرمز است.

با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید