امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 ۱۲۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های خوزستان افزوده شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۲۰ تخت آی‌ سی یو در یک ماه گذشته دربیمارستان‌های استان راه‌اندازی کردیم و هنوز هم نیازمند تخت آی سی یو هستیم و امید است با کمک وزارتخانه اضافه این تخت‌ها اضافه شود.

 فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت وگوی تلویزیونی با  شبکه سراسری خبر بیان کرد: حدود ۷۵ درصد تخت‌های عادی بیمارستان های استان اشغال است ، این ضریب اشغال تخت های عادی تا ۹۰ درصد هم رسیده بود.

وی گفت:  درحال حاضر تخت آی سی یو خالی نداریم و بخش‌های اضطراری را در زمان نیازراه اندازی کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم زدن ماسک توسط مردم در این شرایط حساس بیان کرد: از یک ماه قبل مصوبه اجباری شدن ماسک را در استان داشتیم اما امکان اجرایی شدن آن را فراهم نبود و از سازمان ها و متولیان خواسته بودیم که ارائه خدمت به مراجعان را منوط به داشتن ماسک باشد و خوشحالیم که اکنون استفاده از ماسک مصوبه کشوری شده است.

رعایت ۶۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی از سوی اصناف

ابول نژادیان ادامه داد:صنوف در استان بین۶۰ تا ۶۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما صنوف کل جامعه نیستند ،برخی از مردم خوب رعایت می‌کنند و درصدی از مردم به رعایت بهداشت کم توجهی می‌کنند وامید است که حقوق یکدیگر را مسلم بشمارند و براین اساس پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند. 

وی گفت: خوشبختانه ۲۰۰ نفر از آمار ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته و امید است این روند ادامه یابد.

خوزستان ۶ هفته است که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و وضعیت آن قرمز است.

با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید